TR EN

CARE TECHNOLOGY IN NURSING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY445 CARE TECHNOLOGY IN NURSING 7 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. NERMİN KOÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Birey ve toplumun sağlığının korunması ve sağlığın sürekliliğinin sağlanması için hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünlerin izlenebilmesi, kullanılabilmesi ve yeni ürünlerin tasarlanabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Koruyucu sağlık hizmetleri, hastalıkların tanılanması, tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonunda teknolojinin izlenmesini, kullanılmasını, korunmasını, değerlendirilmesini ve tasarlanmasını içeren bilgi ve uygulamaları kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık hizmetleri teknolojilerine ilişkin gelişmeleri ve uygulamalardaki kullanımını açıklar.
Sağlık hizmetlerindeki teknolojik gelişmelerin bakıma etkilerinin önemini kavrar.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması ve değerlendirilmesini bilir
Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar hakkında görüş bildirir
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisine ilişkin rol ve sorumlulukları tanımlar.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri kullanır.
Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri tasarlar.
Sağlık alanına özel bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık bakım ve bilgi teknolojisi kullanımı ve uygulamalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
Sağlık alanında tele-tıp uygulamalarını bilir

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve bu gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojilerinin gelişimi ve gelişimin hemşirelik eğitimi ve uygulamalarındaki yeri, bakıma etkileri Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunlar Anlatım,
4 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Teknoloji kullanımı ve uygulamalarında etik Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı Anlatım,
6 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Hasta güvenliği ve teknoloji kullanımı Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin izlenmesi, kullanılması, değerlendirilmesi Anlatım,
10 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık bakımında kullanılan teknolojik ürünleri geliştirme (tasarlama) Anlatım,
12 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (klinik yönetim ve klinik uygulamalarda) Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) Anlatım,
14 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında bilgi teknolojileri kullanımı (hemşirelik yönetimi ve eğitiminde) Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama,Bireysel Araştırma Sağlık alanında tele-tıp uygulamaları Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aştı Atabek, T., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık,863-879, İstanbul.
Ay F.A. ve ark. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevi,Istanbul.
Potter, P.A and Perry A.G (2009). Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby Company.
Sargutan E. (2006). Sağlık Sektöründe ve Sağlık Kuruluşlarında Teknoloji Yönetimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
4
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 72
Total Workload of the Course Unit 72
Workload (h) / 25.5 2,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0