Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY106 | EDUCATIONAL GAMES FOR THE DISABLED | 2 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Farklı engel türlerine sahip bireyleri için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygulayacak ve bu oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun kavramı, doğuşu ve gelişimi, Engellilerde Oyun pedagojisi, Uyarlanmış Eğitsel oyunların sınıflandırılması, Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar, Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramları tanımlar. |
Uyarlanmış eğitsel oyunları oyun karakterlerine göre sınıflandırır. |
Farklı engel türlerine sahip bireyler için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygular. |
Engelli bireylerde uyarlanmış oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Uyarlanmış oyun ve eğitsel oyun kavramı, doğuşu ve gelişimi. | Anlatım, soru- cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engellilerde Oyun pedagojisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Uyarlanmış Eğitsel oyunların sınıflandırılması. | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, örnek uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
5 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
6 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
7 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış eğitsel oyunlar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar; Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış eğitsel oyunlar; sürat, koordinasyon ve esneklik geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
12 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Literatür tarama | örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Literatür tarama | Karma eğitsel oyunlar/ Öğrenci çalışmaları; örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. |
Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher |
Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. |
Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Total Workload of the Course Unit | 101 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |