Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBE501 | THESIS-I | 5 | 0 | 0 | 30 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer. |
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular. |
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak açıklar. |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür tarama | Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür tarama | Planlama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür tarama | Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon. |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins. |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to comprehend the interdisciplinary interaction that the field is related to.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate level qualifications.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field of health.
|
5 | |||||
2 |
Interprets to create new information by integrating the knowledge she has in the field of health with the knowledge from different disciplines, analyzes and synthesizes using different research methods and offers solutions.
|
4 | |||||
3 |
Students writes the report of their research.
|
5 | |||||
4 |
Performs the necessary examination, solves problems and problems by using other technological tools, including computers, and devices and tools specific to the field at an advanced level required by the health field.
|
4 | |||||
5 |
Uses statistical software effectively, chooses statistical methods correctly, calculates and interprets correctly.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses statistical software effectively, chooses statistical methods correctly, calculates and interprets correctly
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Constructs issues that require expertise in the field of health, proposes solutions, solves problems, evaluates the results obtained and applies them when necessary.
|
5 | |||||
2 |
In case of encountering unforeseen complex situations in the field of health, it develops solutions and produces solutions by taking responsibility.
|
5 | |||||
3 |
It carries out studies related to the field of health independently and / or as a team.
|
5 | |||||
4 |
Publish a scientific article in a national journal or present it at a scientific meeting.
|
4 | |||||
5 |
It conducts scientific clinical and/or descriptive research/presentation/publication on priority issues related to its field and public health.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the information related to the field of health with a critical approach and directs his/her learning.
|
5 | |||||
2 |
Students applies the principles of professional development and lifelong learning in the field of health in their work.
|
5 | |||||
3 |
On the subject of statistical analysis, he/she performs statistical analysis at a level that can read and evaluate a scientific article, follows evidence-based practices and conducts research that will create evidence in his/her field regarding professional practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students systematically discusses and shares their knowledge, current developments and their own work in the field of health with groups in the same field or outside, in written, oral and visual formats.
|
5 | |||||
2 |
Examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide these relations with a critical perspective and does what is necessary to improve them.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interprets strategy and policy development and implementation plans on health-related issues and evaluates the results in a scientific and ethical framework.
|
5 | |||||
2 |
It observes and teaches social, scientific and ethical values in the stages of collecting, recording, interpreting and announcing data related to the field of health.
|
5 | |||||
3 |
Apply the knowledge and problem-solving skills that their has internalized in the field of health in interdisciplinary studies.
|
5 | |||||
4 |
Evaluates current developments in the field of health in line with national values and country realities, including the child and family, which are the basic units of society.
|
4 | |||||
5 |
Develops strategy, policy and implementation plans on health-related issues and evaluates the results obtained within the framework of quality processes.
|
4 | |||||
6 |
Contributes to national and international health policy studies on promoting health.
|
4 | |||||
7 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society, acts ethically.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Alan Çalışması | 1 | 245 | 245 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 17 | 0 | 766 |
Total Workload of the Course Unit | 766 | ||
Workload (h) / 25.5 | 30 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 30,0 |