Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SMP116 | CHEWING PHYSIOLOGY | 2 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere çiğneme sürecinin fizyolojik temellerini ve bu sürecin diş sağlığına etkilerini anlatarak, çiğneme işlevinin önemini vurgulamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Ağız ve çene anatomisi: Öğrencilere ağız boşluğunun yapısı, çene eklemleri ve kasları hakkında temel bilgiler vermek. Çiğneme kasları ve sinir sistemi: Çiğneme fonksiyonunun gerçekleşmesi için gereken kasların ve sinirlerin anatomisi ve işlevi hakkında bilgi vermek. Çiğneme süreci: Çiğneme aşamaları, dişlerin ve çene eklemlerinin işbirliği ile çiğneme işlevinin nasıl gerçekleştiğini anlatmak. Dişlerin çiğneme fonksiyonu: Farklı diş tiplerinin çiğneme sürecindeki rolü ve etkisi hakkında bilgi vermek. Çiğneme işlevinin önemi: Çiğneme sürecinin sindirim, beslenme ve diş sağlığı üzerindeki etkilerini anlatmak. Çiğneme problemleri ve çözümleri: Çiğneme fonksiyonunda oluşabilecek problemler ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek. Maloklüzyon ve çiğneme ilişkisi: Dişsel ve çeneler arası uyumsuzlukların çiğneme fonksiyonuna etkilerini anlamak. Çiğneme ve genel sağlık ilişkisi: Çiğneme işlevinin genel sağlık üzerindeki etkileri ve sistemik hastalıklarla ilişkisi hakkında bilgi vermek. Fonksiyonel çene hareketleri: Çene hareketlerinin farklı fonksiyonları ve günlük yaşamda nasıl etkili bir şekilde kullanıldığı hakkında bilgi sağlamak. Çiğneme disfonksiyonu tedavisi: Çiğneme problemleri ve disfonksiyonlarının tedavi yöntemleri ve rehabilitasyonu hakkında bilgi vermek. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çeneyi hareketini sağlayan kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasaları açıklar. |
Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonları kavrar. |
Alt çene hareket tiplerini ve bu hareketlerin klinik açıdan önemini kavrar. |
Oklüzal morfolojinin belirleyicilerini öğrenir. |
Oklüzyon teorileri ve optimum oklüzyon kriterlerini öğrenir. |
Oklüzyon çeşitlerini öğrenir. |
Oklüzal tedavide kullanılan splint tiplerini ve splintlerin hazırlanma yöntemlerini öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Temporamandibular eklem anatomisi | Temporamandibular eklem anatomisi teorik bilgisi anlatımı |
2 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar | Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar teorik bilgisi anlatımı |
3 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) teorik bilgisi anlatımı |
4 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) | Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) teorik bilgisi anlatımı |
5 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) | Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) teorik bilgisi anlatımı |
6 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) | Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) teorik bilgisi anlatımı |
7 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I teorik bilgisi anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II | Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II teorik bilgisi anlatımı |
10 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri | Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri teorik bilgisi anlatımı |
11 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler | Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler teorik bilgisi anlatımı |
12 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar | Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar teorik bilgisi anlatımı |
13 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri | Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri teorik bilgisi anlatımı |
14 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması | Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması teorik bilgisi anlatımı |
15 | Literatür tarama, ders notlarının incelenmesi | Splintlerin tesviye ve cilası | Splintlerin tesviye ve cilası teorik bilgisi anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ali Zaimoğlu, Sabit Protezler, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları |
Ender Kazazoğlu, Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği |
Semih Çalıkoğlu, Tam Protezler |
DR. HÜSNÜ YAVUZYILMAZ, ÇİĞNEME SİSTEMİNİN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
3 | |||||
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
3 | |||||
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
1 | |||||
2 |
To gain competence in computer skills.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
1 | |||||
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
1 | |||||
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
1 | |||||
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
1 | |||||
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
3 | |||||
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 106 |
Total Workload of the Course Unit | 106 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |