TR EN

WEB DESIGN PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ILT351 WEB DESIGN 5 4 2 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi EREN EFE
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, öğrencilere web tasarımına ilişkin teknik, görsel ve sanatsal bilgiler öğretmek, iş yaşamında web ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği, temel bilgisayar tanıtımı, teknik ve tasarım açısından proje tabanlı öğrenmeyi destekleyen web sayfası tasarlanması, web teknolojilerinin kültür üzerindeki etkilerini araştırmak ve HTML ve CSS dillerini öğretmek, web sayfası oluşumu için temel etiket bilgilerini vermektir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Web tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar.
Web sayfası tasarlamak için kullanılan temel HTML etiketlerini ve CSS stilini ezberler.
Web sayfası tasarımı için öğrendiği temel bilgileri yapacağı uygulamalar içinde kullanır.
Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
Web sayfası tasarımı sürecinde etkili bir şekilde çalışır.
Bir web sayfasının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır.
Adobe Dreamweaver programını ileri düzeyde kullanabilir.
Bireysel olarak web sayfası hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Ders Tanıtımı ve Tanışma -
2 - Websiteleri Nasıl Çalışır? -
3 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 1 oku. Dreamweaver'e Giriş ve Dreamweaver Arayüzü ve Ayarları -
4 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 3 – 14 oku. HTML Komut yapısı ve HTML'e giriş (Görüntü Girme, Köprü Oluşturma vs.) -
5 - Listeler, Tablolar -
6 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 7 oku. Çerçeveler -
7 - Formlar -
8 - ARA SINAV -
9 - Tekrar -
10 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 10 oku. CSS'e giriş -
11 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. CSS’e devam -
12 Duckett,Jon. (2011). Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. CSS’e devam -
13 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği -
14 Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği -
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons.
Balaban, Erkan. (2011) Web Tasarım Kılavuzu. İstanbul: Pusula Yayınları.
Sarısakal, Nusret. (2006). Web Tasarımı: Ders Notları. İstanbul: Dilek Ofset Matbaacılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to do literature review in the field. He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
4
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 6 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 37 37
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 30 30
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 153
Total Workload of the Course Unit 153
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0