Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
ILT354 |
MULTIMEDIA IV |
6 |
4 |
2 |
8 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
Öğr.Gör. KEREM YÜKSELOĞLU |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, belirli bir estetik duyarlılığına erişmiş olan öğrencinin, bilgi birikimiyle ileri düzeyde ve kompleks olan çoklu ortam kullanımıyla tasarım çözümleri sunabileceği projeler üretmesidir. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriği, multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle ileri düzeyde multimedya işlerinin yapımı için Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarının kombinasyonunu yaparak kompleks ve ileri düzeyde çoklu ortam öğrenimi ve uygulamalarından oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Multimedya ile ilgili ileri kavramlar üzerinde beceri geliştirir |
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda multimedya işleri yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder |
Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarını ileri düzeyde kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Ders Tanıtımı ve Tanışma |
Tartışma |
2 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 1. Aşama |
Bireysel Çalışma |
3 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama |
Bireysel Çalışma |
4 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama devam |
Bireysel Çalışma |
5 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 3. Aşama |
Bireysel Çalışma |
6 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
7 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Proje Önerisi Yazma |
Bireysel Çalışma |
10 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje’ye Giriş |
Bireysel Çalışma |
11 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Planlama |
Bireysel Çalışma |
12 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim |
Bireysel Çalışma |
13 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim -Devam |
Bireysel Çalışma |
14 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
15 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited. |
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to do literature review in the field.
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
13 |
39 |
Proje Hazırlama |
1 |
50 |
50 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
20 |
0 |
210 |
|
Total Workload of the Course Unit |
210 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
8,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
8,0 |
|