Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IMI431 | INTERIOR ARCHITECTURE STUDIO V | 7 | 8 | 4 | 13 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER-Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU-Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere, kültür merkezi işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, kültür merkezinin mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kültür merkezinin mekansal fonksiyon şemasını listeler |
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Kültür merkezinin tasarımını konseptine bağlı olarak, fonksiyonlarına göre ve 3 boyutlu modeller yardımıyla çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler. |
Kültür merkezi projesini 3 boyutlu modeller yardımıyla tasarlar. |
Kültür merkezi projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, kültür merkezi işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Kültür merkezi örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellerin incelenmesi |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, kültür merkezi iç mekan fonksiyonlarına göre iç mekan tefriş elemanları araştırması | Kültür merkezinin; giriş, sergi konferans-toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları (grup çalışması ile iç mekan tefriş elemanları konusunda paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellerin incelenmesi grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, kültür merkezi iç mekan fonksiyonlarına göre iç mekan tefriş elemanları araştırması | Kültür merkezinin; giriş, sergi konferans-toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları (grup çalışması ile iç mekan tefriş elemanları konusunda paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellerin incelenmesi grup çalışması |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, kültür merkezi iç mekan düzenlemeleri araştırması | Kültür merkezinin; giriş, sergi konferans-toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellerin incelenmesi |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Kültür merkezinin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, kültür merkezi iç mekan yüzey kaplamaları araştırması | Kültür merkezi, iç mekan yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
12 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Kültür merkezinin; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
13 | 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma | Kültür merkezinin; 1/10 ölçekte, seçilen mobilyalarının detay çizimi | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, örnek sunum dosyası araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın. |
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım. |
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill. |
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media. |
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge. |
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın. |
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen. |
Bell, S. (2008). Design for outdoor recreation. London: Taylor and Francis. |
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers. |
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA. |
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 4 : kültür yapıları. İstanbul: YEM Yayınları. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 5 : müzeler . İstanbul: YEM Yayınları. |
Roth, M. (2010). Masterpieces: library architecture + design. Salenstein: Braun. |
Flannery, J. A. (2007). Library design. Kempen: TeNeues. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 14 | 182 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 326 |
Total Workload of the Course Unit | 326 | ||
Workload (h) / 25.5 | 12,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 13,0 |