Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
PDP205 |
PODOLOGY III |
3 |
3 |
2 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Öğr.Gör. ALMİNA DURMUŞ KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit |
Öğr.Gör. ALMİNA DURMUŞ KOÇ |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Podolojinin temel ilkeleri, tıbbi teşhisler ve tedavi planı, tıbbi talimatların gerçekleştirilmesi ve hekimlerle iş birliği, ayak bakımında kullanılacak aletlerin kullanılması ve temizliğini öğretmektir. |
Contents of the Course Unit: |
Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması, tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması, tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak, ortezlar ve uygulaması ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek, ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar, ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi, özel bandajlar, baskı azaltmaları ve sürtünmeden koruma, podolojik uygulamaların yapılacağı mekanların dekorasyonunda dikkat edilmesi gereken, hususlar, podolojik uygulamaların yasal sorumlulukları, ayak bakımında kullanılan ekipmanların sterilizasyonu, ayak bakımında kullanılan ekipmanların sterilizasyonu podolojik uygulamaların yapılacağı mekanların dezenfeksiyonu. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır. |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır. |
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilir. |
İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tespit edip çözüm üretir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması I |
- |
2 |
- |
Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması II |
- |
3 |
- |
Tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması I |
- |
4 |
- |
Tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması II |
- |
5 |
- |
Tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak I |
- |
6 |
- |
Tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak II |
- |
7 |
- |
Ortezler ve uygulaması I |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Ortezler ve uygulaması II |
- |
10 |
- |
Ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek I |
- |
11 |
- |
Ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek II |
- |
12 |
- |
Ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar I |
- |
13 |
- |
Ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar II |
- |
14 |
- |
Ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi I |
- |
15 |
- |
Ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi II |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Floyd, A., & Mansmann, R. (2007). Equine Podiatry-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
Evans, A. M. (2010). Pocket Podiatry: Paediatrics E-Book. Elsevier Health Sciences. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Examination Method |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
30 |
|
|
Kısa Sınav |
1 |
20 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
25 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) |
1 |
25 |
|
|
TOPLAM |
4 |
100 |
|
|
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
They identify their learning needs and can direct their learning.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
They can work with other health disciplines.
|
|
|
|
3 |
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
6 |
84 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
130 |
|
Total Workload of the Course Unit |
130 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|