TR EN

PHARMACOLOGY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SMP102 PHARMACOLOGY 2 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ALMİNA DURMUŞ KOÇ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BİLGE ŞAKRAK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Temel farmakolojik kavramlar, ilaç hazırlama, uygulama ve ilaç etkileşimleri, ilaçların etki mekanizması, analjezik ajanlar, antimikrobik ajanlar, antidiyabetikler, kemoterapi ve immunsüpresyon ajanları ile ilgili bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Farmakolojiye giriş, farmasötik şekiller ve uygulama yolları farmakokinetik, farmakodinamik, solunum sistemi ilaçları, konjesif kalp yetmezliği ve aritmi tedavisinde kullanılan ilaçlar, angina pektoris tedavisinde kullanılan ilaçlar ve periferik vazodilatörler, antihipertansif, antihiperlipidemik ve hematopoietik sisteme etkili ilaçlar, santral sinir sistemi ilaçları, otonom sinir sistemi ilaçları, sindirim sistemi ilaçları, üriner sistem ilaçları, antibiyotik ve analjezikler, endokrin sistem ilaçları konularını içermektedir. konularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İlaçların etki mekanizmasını, vücuda olan etkilerini ve yan etkilerini açıklar.
İlaçların birbirleriyle etkileşimlerini açıklar.
İlaç çeşitlerini ve hastaya uygulama yollarını açıklar.
İlaç dozunu hesaplar.
Sistemler üzerine etkili olan ilaçları farklı gruplar içinde inceler.
Dolaşım sistemi üzerinde etkili olan temel ilaç gruplarını açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Farmakolojiye Giriş Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Farmasötik Şekiller ve Uygulama Yolları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Farmakokinetik, Farmakodinamik Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Solunum Sistemi İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Konjesif Kalp Yetmezliği ve Aritmi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Angino Pektoris Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve Periferik Vazodilatörler Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Antihipertansif, Antihiperlipidemik ve Hematopoietik Sisteme Etkili İlaçlar Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Santral Sinir Sistemi İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Otonom Sinir Sistemi İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Sindirim Sistemi İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Üriner Sistem İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Antibiyotik ve Analjezikler Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Endokrin Sistem İlaçları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Genel Tekrar Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dural, E. (2010). Hemşireler için Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi.
Dökmeci, İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler: İstanbul Tıp Kitapevi
Erdoğan, M. (1996). Farmakoloji. Ankara: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Bertram, G., Katzung, S., Masters, B., Antony, J. T. (2010). Basic and Clinical Pharmacology, 11 th edition, Mc Graw Hill, LANGE, Boston.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 200
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
2
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
3
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
3
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
3
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
4
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
3
3
They can work with other health disciplines.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 98
Total Workload of the Course Unit 98
Workload (h) / 25.5 3,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0