TR EN

BIOLOGY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BIO111 BIOLOGY 1 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ALİ KARAAĞAÇ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. NUR GAMZE BOSTAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir.
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir.
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir.
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir.
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir.
Metabolizma olaylarını açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon sözlü anlatım / soru-cevap
2 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
3 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
4 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri sözlü anlatım / soru-cevap
5 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Organelleri sözlü anlatım / soru-cevap
6 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi sözlü anlatım / soru-cevap
7 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarından Madde Geçişleri sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Metabolizma sözlü anlatım / soru-cevap
10 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Fotosentez sözlü anlatım / soru-cevap
11 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Bölünmesi sözlü anlatım / soru-cevap
12 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Döngüsü sözlü anlatım / soru-cevap
13 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. DNA Yapı ve Fonksiyonu sözlü anlatım / soru-cevap
14 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Mendel Genetiği sözlü anlatım / soru-cevap
15 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
0
2
Podoloji alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
2
2
Podoloji alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
3
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
2
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Podoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
1
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
1
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0