TR EN

SUMMER INTERNSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SIP215 SUMMER INTERNSHIP 3 0 0 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamak. Öğrencinin bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak iş hayatını kolaylaştırmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık Sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini inceleme,Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak,Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme,Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme,Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulama çalışmalarını oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık Kurumları İşletmeciliği mesleği ile ilgili alanda bilgi ve izlenimler geliştirir.
Çalışma hayatına uyum sağlama,alanı tanıma ve beceri kazanmasına katkıda bulunur.
Sağlık Sektörü işleyişi ile ilgili iş süreçlerini uygulama,araç ve gereçleri kullanır.
İş yerindeki sorunlara çözüm önerileri geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yok Sağlık Sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. Yerinde Uygulama
2 Yok Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. Yerinde Uygulama
3 Yok Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek. Yerinde Uygulama
4 Yok Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. Yerinde Uygulama
5 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
6 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
7 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
10 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
11 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
12 Yok Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. Yerinde Uygulama
13 Yok Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. Yerinde Uygulama
14 Yok Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. Yerinde Uygulama
15 Yok Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. Yerinde Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İGÜ Staj Yönergesi
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses information on issues related to health and health services.
4
2
Applies health accounting and health cost management.
5
3
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
4
4
Uses hospital automation methods.
3
5
Develops information on the health sector.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Names information about the problems encountered in the health sector.
3
2
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
4
3
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
5
4
Uses information to make decisions regarding hospital management.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The health accounting and cost accounts does.
4
2
Implements duties and responsibilities in health services.
4
3
The hospital uses the automation methods.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
4
2
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
5
3
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Teamwork works with volumes effectively.
4
2
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
4
3
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
5
2
Follows current events related to health institutions.
5
3
Follows training programs related to health institution management.
3
4
Follows necessary information sources related to health institutions.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conducts communication between patient and physician.
5
2
Implements patient confidentiality.
4
3
Implements communication with patients and their relatives.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
5
2
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
5
3
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 10 2 20
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 50
Total Workload of the Course Unit 50
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0