TR EN

ADVANCED ENGLISH SKILLS I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YDL103 ADVANCED ENGLISH SKILLS I 1 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. TUĞÇE BİLGİÇ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilerin İngilizcede 4 temel dil yetiyi etkili bir biçimde kullanmasını hedeflemektedir.
Contents of the Course Unit: Bu ders akademik okuma ve dinleme metni çözümlemesi, kısa makalede paralel dil yapılarını kullanma, kaynak kitaptaki akademik metin üzerine tartışma, mini quiz ve kelime çalışmaları, betimleyici bir metin üzerinden düşünceler arası ilişkileri belirleme, isim cümleciklerini belirli cümle kurgularında kullanma, akademik bir konuşmada yer alan fikirler arası ilişkileri belirli bağlaçlar, yapılar ve kelimeler kullanarak çözümleme, problem çözmeye yönelik akademik bir konuşmada ifadeler arası ilişkiler kurabilme ve sınıf içi gruplar arası tartışmayı içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Akademik ve akademik olmayan ortamlara, akıcı ve doğru bir dil kullanarak kendinden emin ve etkili bir şekilde katılır
Akademik ve akademik olmayan ortamlarda iletişim kurarken farklı kelimeler kullanır.
Akademik ve akademik olmayan, ilgi çekici ve bilgilendirici işitsel/görsel kayıtları değerlendirir.
Akademik ve akademik olmayan metinleri çözümleyebilmek için gerekli olan etkili okuma stratejilerini uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okuma Oryantasyon ve ders tanıtımı Anlatım
2 Okuma Akademik okuma metni çözümlemesi; ana fikir ve tema Anlatım
3 Okuma Akademik okuma metni çözümlemesi; bağlaçlar Anlatım
4 Okuma Akademik dinleme metni çözümlemesi; üslup Anlatım
5 Okuma Akademik dinleme metni çözümlemesi; bağlaçlar Anlatım
6 Okuma Kısa makalede paralel dil yapılarını kullanma Anlatım
7 Okuma Kaynak kitaptaki akademik metin üzerine tartışma Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Mini quiz ve kelime çalışmaları Anlatım
10 Okuma Betimleyici bir metin üzerinden düşünceler arası ilişkileri belirleme Anlatım
11 Okuma İsim cümleciklerini belirli cümle kurgularında kullanma Anlatım
12 Okuma Akademik bir konuşmada yeralan fikirler arası ilişkileri belirli bağlaçlar, yapılar ve kelimeler kullanarak çözümleme Anlatım
13 Okuma Problem çözmeye yönelik akademik bir konuşmada ifadeler arası ilişkiler kurabilme Anlatım
14 Okuma Sınıf içi gruplar arası tartışma Anlatım
15 Okuma Mini quiz ve kelime çalışmaları Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Selingson, P. (2010) Essential English. Richmond Publishing.
Foley, M., & Hall, D. (2011). Pearson.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
1

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
2
2
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
2
2
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
1
2
Identify learning needs and can guide learning.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
1
2
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​according to contribute.
1
2
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
1
3
It may work with other health care disciplines.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 77
Total Workload of the Course Unit 77
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0