TR EN

PROFESSIONAL PRACTICE II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TGP202 PROFESSIONAL PRACTICE II 4 8 4 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda bir iş yerinde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve bir iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.
Contents of the Course Unit: öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İGÜ'nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunmasını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Slayt ve Materyalleri Kullanma uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. Yerinde Uygulama
2 Slayt ve Materyalleri Kullanma Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Yerinde Uygulama
3 Slayt ve Materyalleri Kullanma Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. Yerinde Uygulama
4 Slayt ve Materyalleri Kullanma Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Yerinde Uygulama
5 Slayt ve Materyalleri Kullanma Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Yerinde Uygulama
6 Slayt ve Materyalleri Kullanma Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. Yerinde Uygulama
7 Slayt ve Materyalleri Kullanma Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Yerinde Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Slayt ve Materyalleri Kullanma Radyasyon Güvenliği yasalarını öğrenmiş olma. Yerinde Uygulama
10 Slayt ve Materyalleri Kullanma İş kıyafeti giyme, dozimetre kullanma becerisine sahip olma. Yerinde Uygulama
11 Slayt ve Materyalleri Kullanma Dozimetre kullanımı hakkında gereken tüm kuralları öğrenmiş olma. Yerinde Uygulama
12 Slayt ve Materyalleri Kullanma Tıbbi Görüntüleme Cihazlarının kullanımını öğrenmiş olma. Yerinde Uygulama
13 Slayt ve Materyalleri Kullanma Radyasyon alanı kurallarını bilme. Yerinde Uygulama
14 Slayt ve Materyalleri Kullanma Radyasyon alanında karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. Yerinde Uygulama
15 Slayt ve Materyalleri Kullanma Radyasyon alanı kurallarını uygulayabiliyor olma. Yerinde Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Uygulama Föyü
İstanbul Gelişim Üniversitesi Staj Yönetmeliği
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
General physics and chemistry to explain the concept.
4
2
Competence in computer skills.
4
3
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
4
2
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
5
3
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
5
2
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
4
2
Competence in realizing team effort.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 8 8 64
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 4 32
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 209
Total Workload of the Course Unit 209
Workload (h) / 25.5 8,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0