Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TGP201 | PROFESSIONAL PRACTICE I | 3 | 8 | 4 | 9 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Mesleki uygulamalar etkinliğinin temel amacı, öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda bir iş yerinde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve bir iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İGÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunmasını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur. |
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak ve Materyal kullanımı | uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. | Yerinde Uygulama |
2 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. | Yerinde Uygulama |
3 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. | Yerinde Uygulama |
4 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Yerinde Uygulama |
5 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Yerinde Uygulama |
6 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Yerinde Uygulama |
7 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. | Yerinde Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. | Yerinde Uygulama |
10 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Yerinde Uygulama |
11 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. | Yerinde Uygulama |
12 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | Yerinde Uygulama |
13 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. | Yerinde Uygulama |
14 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması | Yerinde Uygulama |
15 | Kaynak ve Materyal kullanımı | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması | Yerinde Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Uygulama Föyü |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Staj Yönetmeliği |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
General physics and chemistry to explain the concept.
|
4 | |||||
2 |
Competence in computer skills.
|
4 | |||||
3 |
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
|
5 | |||||
2 |
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
|
4 | |||||
3 |
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
|
4 | |||||
2 |
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
|
5 | |||||
2 |
Competence in realizing team effort.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 12 | 168 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 227 |
Total Workload of the Course Unit | 227 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 9,0 |