Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
FTP202 |
PROFESSIONAL COMMERCIAL APPLICATIONS (INTERNSHIP) I |
4 |
8 |
4 |
10 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Fizyoterapi mesleğine yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli fizyoterapi teknikeri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Kamu veya özel kuruluşlardaki fizyoterapi birimlerinde teoride gördükleri bilgileri uygulamaya aktarma |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözüm bulur. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
2 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
3 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
4 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
5 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
6 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
7 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
10 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
11 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
12 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
13 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
14 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
15 |
- |
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Uygulama Föyleri |
Rektörlüğü, İ. G. Ü. (2016). Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Staj ve Klinik Çalışma Yönergesi. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
14 |
8 |
112 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
14 |
1 |
14 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
249 |
|
Total Workload of the Course Unit |
249 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
9,8 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
10,0 |
|