Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
DPP211 |
SUMMER INTERNSHIP |
3 |
0 |
0 |
2 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Diş protez teknolojisi yaz stajı, diş protezlerinin tasarımı, yapımı ve uygulanması süreçlerine dair pratik becerilerin kazandırıldığı bir staj programıdır. Bu staj sayesinde öğrenciler, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı sunar ve mesleki becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Staj süresince öğrencilerin süpervizyon altında çalışır ve deneyimli diş protez teknisyenlerinden mentorluk alırlar. Bu şekilde, staj süresince elde ettikleri deneyim ve beceriler, mesleki kariyerlerine önemli bir katkı sağlar. |
Contents of the Course Unit: |
Yaz Stajının yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Diş protezlerinin tasarımından yapımına kadar olan süreci bütünsel bir şekilde öğrenir, staj boyunca kullanılan materyaller ve aletler hakkında bilgi sahibi olur |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Diş protezlerinin yapımında kullanılan izleme ve ölçme tekniklerini öğrenir |
Diş modellerini hazırlama ve protezlerin uyumunu sağlama becerilerini geliştirir |
Geçici veya provizyonel restorasyonların hazırlanması ve uygulanmasını öğrenir |
Porselen veya seramik restorasyonların hazırlanması, renk seçimi ve estetik iyileştirmeler konusunda beceri kazanır |
Diş implantları üzerine protezlerin tasarımı, yapımı ve uygulanmasını anlar |
Farklı protetik materyallerin özelliklerini ve uygun kullanımını öğrenir |
Sabit protezler, hareketli protezler, hibrit protezler gibi farklı protez türlerinin tasarımı ve yapımı hakkında bilgi sahibi olur |
Staj boyunca iş sağlığı ve güvenliği prensiplerine uygun olarak çalışmayı öğrenir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. |
Uygulama |
2 |
- |
Staj yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. |
Uygulama |
3 |
- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. |
Uygulama |
4 |
- |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. |
Uygulama |
5 |
- |
Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. |
Uygulama |
6 |
- |
Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. |
Uygulama |
7 |
- |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. |
Uygulama |
10 |
- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. |
Uygulama |
11 |
- |
Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması |
Uygulama |
12 |
- |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. |
Uygulama |
13 |
- |
Alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. |
Uygulama |
14 |
- |
Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. |
Uygulama |
15 |
- |
Stajın tamamlanıp staj defterinin, incelenmek üzere program başkanına teslim edilmesi. |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Ders Uygulamalı Olarak Yapılmaktadır. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
8 |
48 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
7 |
0 |
49 |
|
Total Workload of the Course Unit |
49 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
1,9 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
2,0 |
|