Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
SBE607 |
DISSERTATION PROPOSAL |
7 |
0 |
0 |
30 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Öğrencinin Tez Önerisi hazırlanması |
Contents of the Course Unit: |
Tez çalışması şu aşamaları içerir. (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi kavrar ve sistematik olarak entegre eder. |
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer. |
İlgili literatürü kavrar ve tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle eder, ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde planlar ve uygular. |
Tez sonuçlarını tartışma, bu sonuçları yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak ve açıklıkla sunabilme yeteneklerini sergiler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
2 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
3 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
4 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
5 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
6 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
7 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme |
- |
10 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
11 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
12 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
13 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
14 |
- |
İnceleme aşaması |
- |
15 |
- |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
30 |
420 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
1 |
100 |
100 |
Alan Çalışması |
1 |
245 |
245 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
765 |
|
Total Workload of the Course Unit |
765 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
30 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
30,0 |
|