Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
MKF5881 |
MASTER THESIS-I |
5 |
0 |
0 |
30 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Yüksek Lisans tezi amacı öğrencilere eğitim sürecinde önceki yıllarda öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanabilmelerine fırsat veren bir bilimsel aktiviteye zemin oluşturmaktır. Bu ders öğrencilerin analiz ve sentez yapabilme, bilgileri değerlendirebilme ve bilimsel bilgi ve kavrayışı meslektaşları ile paylaşabilme yetisi kazandırma amacı ile oluşturulmuştur. |
Contents of the Course Unit: |
Konu seçimi, çalışma planı hazırlama, kaynak araştırması, data toplama ve matematiksel model oluşturma, veya numerik yada deneysel kompüter modeli hazırlama ve çalıştırma, sonuç ve bulguları analiz etme, değerlendirme, proje raporu hazırlama, sunum ve savunma. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Deney tasarımı ve uygulaması, sonuçları analiz ve değerlendirme kabiliyeti |
Bir sistemin, elemenlarının veya bir sürecin arzu edilen ihtiyaçları karşılamak üzere tasarımı kabiliyeti |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formule etme ve çözümleme kabiliyeti |
Etkin iletişim kabiliyeti |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Problemin tanımı |
- |
2 |
- |
Kaynak araştırması |
- |
3 |
- |
Kaynak taraması ve kaynakların özümsenmesi |
- |
4 |
- |
Konunun ana hatlarıyla oluşturulması |
- |
5 |
- |
Kısıtların ve Başarı ölçütlerinin tespiti |
- |
6 |
- |
Çözüm arayışı, potansiyel çözümlerin belirlenmesi |
- |
7 |
- |
Tasarım için Potansiyel çözümlerin değerlendirilmesi ve çözümün belirlenmesi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Ön tasarım |
- |
10 |
- |
Ön tasarım |
- |
11 |
- |
Detay tasarım |
- |
12 |
- |
Detay tasarım |
- |
13 |
- |
Ölçüm ve değerlendirme |
- |
14 |
- |
Tasarımın sunum durumuna getirilmesi |
- |
15 |
- |
Teslim ve sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Tez danışmani seçilen projeye yönelik olarak gerekli tavsiyelerde bulunacaktır. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on the engineering degree level qualifications, Mechatronics Engineering or a different field of information can improve the level of expertise.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mechatronics Engineering can grasp interdisciplinary interaction to be associated with.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The knowledge gained in the field of Mechatronics Engineering integrating the information gathered from different disciplines can interpret and create new knowledge.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
You can use the theoretical and practical knowledge acquired in the level of expertise in Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Problems related to the field of Mechatronics Engineering may be using research methods.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
30 |
420 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
345 |
345 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
766 |
|
Total Workload of the Course Unit |
766 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
30 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
30,0 |
|