TR EN

MASTER THESIS -I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISF5881 MASTER THESIS -I 5 0 0 30

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. NURİ KURUOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İnşaat Mühendisliği'nin araştırma/inceleme konuları arasında çeşitli alanlarda çalışmaya/çözmeye değer bir problem/soru belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yürütmek, ve araştırmanın hedeflerine/amaçlarına ulaştığını ve bilime/sanayiye orjinal bir katkının yapıldığını gösteren bir döküman, tez yazmak
Contents of the Course Unit: Yüksek lisans seviyesindeki bir lisansüstü çalışmanın her aşamasını birebir yürütüp bütün detaylarıyla yakından ilgilenmek, problemin net tanımını, konu hakkında detaylı ve tam bir literatür taramasını, kullanılan araştırma yöntemlerini, temel bulguları ve bilime/sanayiye katkısının özetini ve/veya sonraki çalışmalar için önerileri içeren bir tez yazmak

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek
Raporlama ve sözlü sunum yapma konusunda bilgi ve beceri kazanabilmek
Tez alanındaki problemleri çözme becerisi kazanabilmek

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
2 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
3 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
4 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
5 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
6 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
7 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
8 - ARA SINAV -
9 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
10 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
11 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
12 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
13 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
14 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
15 - Araştırma konusu üzerinde çalışma ve tez danışmanı ile birlikte değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aktay N., İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi İle İş Güvenliği Kültürü Arasındaki İlişki, Alli B.O., Fundamental Principles of Occupational Health and Safety, ILO, Geneva, 2001.
Bayram F., Türk İş Hukukunda İş Sağlığı ve Güvenliği Denetimi, Beta Yayınları, İstanbul, 2008.
Chevron Corporation, “Operational Excellence Management System”, USA, 2010

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate qualifications.
2
Being able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has basic knowledge in the field based on competencies.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
2
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
3
Ability to solve problems encountered in the field using research methods.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic knowledge acquired in the field.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conduct studies at basic level within the field independently.
2
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
3
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to evaluate the knowledge obtained in the field at the level of distribution with a critical approach and to direct his/her learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
2
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
3
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
4
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
3
Ability to use the knowledge, problem solving and/or application skills they have absorbed in their field in interdisciplinary studies.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 30 420
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 1 100 100
Alan Çalışması 1 245 245
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 17 0 766
Total Workload of the Course Unit 766
Workload (h) / 25.5 30
ECTS Credits allocated for the Course Unit 30,0