Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
SABE503 |
THESIS INTRODUCTION AND SEMINAR |
3 |
0 |
0 |
18 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Instructor(s) of the Course Unit |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür tarama, Bireysel Araştırma |
Seminerin konusunun belirlenmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Veri analizi |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Veri analizi |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Sunum |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on undergraduate level qualifications, people develop advanced knowledge in the field with analytical thinking competence at the level of expertise and reach original definitions that will bring innovation to psychosocial fields in sports.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By understanding the interdisciplinary interaction that sports sciences are related to, people reach new and original results for their field of expertise.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By understanding the interdisciplinary interaction that sports sciences are related to in psychosocial fields in sports,
achieves new and original results.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develops new methods related to the applications used in psychosocial fields in sports, redesigns the methods used in existing applications when necessary, or adapts them for use in different disciplines.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They use advanced equipment, technology and software to realize the applications required in their field, analyze the data obtained and evaluate the results.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They use scientific research methods and techniques effectively in order to be able to research, analyze and re-adapt new and current issues in their field and to produce original research results.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Whit using their leadership characteristics; plans and organizes the studies on national and international sports activities and organizations with a unique approach and develops strategic approaches by taking initiative in order to solve possible problems.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They develop methods that will contribute to the development and innovative applications of her processes and interprets these developments in national and / or international scientific publications.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on the knowledge and skills at the level of expertise acquired in the field; follows current approaches and developments in the field with a critical mindset, solves possible problems with an analytical approach and develops new ideas and methods when necessary.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They critically analyze the norms regulating relations in the field of person and social life, supports its development and shows behavior for its reorganization in case of need.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Discusses and interprets current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level in a fluent, understandable and systematic way, by supporting them with quantitative / qualitative data.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
While carrying out studies related to the field; attaches importance to ethical values and legal regulations accepted in social life and supports the development of these values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
In the light of developments in the field of sports sciences; It carries out sustainable projects and studies with a social content that supports the development of awareness about the movement education, exercise and sports habits of the society in which it lives, and leads the formation of institutions that serve within this framework.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
10 |
140 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
14 |
8 |
112 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
9 |
126 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
71 |
0 |
463 |
|
Total Workload of the Course Unit |
463 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
18,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
18,0 |
|