Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
EFI690 |
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR |
3 |
0 |
0 |
18 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Instructor(s) of the Course Unit |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin (veya akademik
bir makalenin) nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda öğrencilere yol
göstermektir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik dil ile yazma gibi temel
konular dersin kapsamı içindedir. |
Contents of the Course Unit: |
Dönem sonunda her öğrencinin tez konusu ile ilgili bir makale ortaya koyması ve
sunum yaptırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciye, araştırma
sorusunun belirlemesi, konu ile ilgili detaylı literatür taraması yapılarak gerekli
istatistiklerin elde edilmesi ve araştırmaya dair bulguların yazılması gibi
aşamaların öğretilmesi planlanmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tezin araştırma sorusunun belirlenmesi |
Tez ile ilgili detaylı literatür araştırması yapmak |
Tez önerisi yazmak ve geliştirmek |
Tez konusu ile ilgili bir makale ortaya çıkarmak |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma |
Araştırmaya giriş (Araştırma sorusu, hipotez, metedoloji gibi
akademik araştırma ve tez yazımına dair temel başlıklar ile
ilgili konuşma) |
Dersin içeriği ve planı |
2 |
Okuma |
Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama. “Araştırma
sorusunun” kapsamı üzerine konuşma. |
Makale ve kitap okuma |
3 |
Okuma |
Araştırma probleminin tespiti ve araştırma sorusunun
oluşturulması. |
Makale ve kitap okuma |
4 |
Okuma |
Literatür taraması ve etkin bir literatür araştırmasının nasıl
yapılacağı üzerine konuşma. |
Makale okuma |
5 |
Okuma |
Metedoloji (araştırmanın yöntemi) üzerine konuşma ve ilgili
verilerin nasıl elde edilebileceğinin anlatılması. |
Makale
Ülkelere ait resmi kurumların web siteleri |
6 |
- |
Veri toplama yöntemleri |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair
metedolojinin (yöntemin) belirlenmesi |
7 |
- |
Veri analizi |
Makale |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Verilerin yorumlanması |
- |
10 |
- |
Araştırma bulgularının akademik bir dil ile yorumu |
- |
11 |
- |
Genel yorum |
- |
12 |
- |
Sunum |
- |
13 |
- |
Sunum |
- |
14 |
- |
Sunum |
- |
15 |
- |
Sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik
yayınlar ve araştırmalar. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identifying theories of economics and finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To have knowledge about international economy and international finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Adopting the philosophy of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Total Workload of the Course Unit |
0 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
0 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
0,0 |
|