TR EN

INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EFI690 INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR 3 0 0 18

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin (veya akademik bir makalenin) nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda öğrencilere yol göstermektir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik dil ile yazma gibi temel konular dersin kapsamı içindedir.
Contents of the Course Unit: Dönem sonunda her öğrencinin tez konusu ile ilgili bir makale ortaya koyması ve sunum yaptırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciye, araştırma sorusunun belirlemesi, konu ile ilgili detaylı literatür taraması yapılarak gerekli istatistiklerin elde edilmesi ve araştırmaya dair bulguların yazılması gibi aşamaların öğretilmesi planlanmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tezin araştırma sorusunun belirlenmesi
Tez ile ilgili detaylı literatür araştırması yapmak
Tez önerisi yazmak ve geliştirmek
Tez konusu ile ilgili bir makale ortaya çıkarmak

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okuma Araştırmaya giriş (Araştırma sorusu, hipotez, metedoloji gibi akademik araştırma ve tez yazımına dair temel başlıklar ile ilgili konuşma) Dersin içeriği ve planı
2 Okuma Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama. “Araştırma sorusunun” kapsamı üzerine konuşma. Makale ve kitap okuma
3 Okuma Araştırma probleminin tespiti ve araştırma sorusunun oluşturulması. Makale ve kitap okuma
4 Okuma Literatür taraması ve etkin bir literatür araştırmasının nasıl yapılacağı üzerine konuşma. Makale okuma
5 Okuma Metedoloji (araştırmanın yöntemi) üzerine konuşma ve ilgili verilerin nasıl elde edilebileceğinin anlatılması. Makale Ülkelere ait resmi kurumların web siteleri
6 - Veri toplama yöntemleri Öğrencilerin seçtikleri konuya dair metedolojinin (yöntemin) belirlenmesi
7 - Veri analizi Makale
8 - ARA SINAV -
9 - Verilerin yorumlanması -
10 - Araştırma bulgularının akademik bir dil ile yorumu -
11 - Genel yorum -
12 - Sunum -
13 - Sunum -
14 - Sunum -
15 - Sunum -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik yayınlar ve araştırmalar.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
4
2
Identifying theories of economics and finance.
4
3
To have knowledge about international economy and international finance.
4
4
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
5
3
Knows data collection techniques.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
5
3
Knows data collection techniques.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
5
2
Adopting the philosophy of lifelong learning
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
4
2
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Total Workload of the Course Unit 0
Workload (h) / 25.5 0
ECTS Credits allocated for the Course Unit 0,0