Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBE501 | THESIS-I | 5 | 0 | 0 | 30 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer. |
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular. |
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak açıklar. |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür tarama | İnceleme aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür tarama | Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür tarama | Planlama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür tarama | Uygulama aşaması | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür tarama | Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon. |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins. |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise based on undergraduate level qualifications.
|
||||||
2 |
To be able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.
|
||||||
3 |
To be able to use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret the knowledge acquired in the field by integrating information from different disciplines and to be able to create new information
|
||||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
||||||
3 |
To be able to independently carry out a study requiring expertise related to the field
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories.
|
||||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
||||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can produce solutions by developing new approaches in problematic areas in the field of Turkish Language and Literature. Discusses with academic method at the point of both determination and solution of related problematic areas.
|
||||||
2 |
Discusses the problems in the field of Turkish Language and Literature with foreign colleagues and shares information by using foreign language knowledge and skills.
|
||||||
3 |
In scientific studies related to the field of Turkish Language and Literature access, utilise the source without intermediaries, read the texts from the originals can understand.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
||||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
||||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to evaluate the history of Turkish literature as a whole and comprehend the continuity between periods
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Alan Çalışması | 1 | 245 | 245 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 17 | 0 | 766 |
Total Workload of the Course Unit | 766 | ||
Workload (h) / 25.5 | 30 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 30,0 |