Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
EFI690 |
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR |
4 |
0 |
0 |
18 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU SERT ÖZEN |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin (veya akademik
bir makalenin) nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda öğrencilere yol
göstermektir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik dil ile yazma gibi temel
konular dersin kapsamı içindedir. |
Contents of the Course Unit: |
Dönem sonunda her öğrencinin tez konusu ile ilgili bir makale ortaya koyması ve
sunum yaptırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciye, araştırma
sorusunun belirlemesi, konu ile ilgili detaylı literatür taraması yapılarak gerekli
istatistiklerin elde edilmesi ve araştırmaya dair bulguların yazılması gibi
aşamaların öğretilmesi planlanmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tezin araştırma sorusunun belirlenmesi |
Tez ile ilgili detaylı literatür araştırması yapmak |
Tez önerisi yazmak ve geliştirmek |
Tez konusu ile ilgili bir makale ortaya çıkarmak |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma |
Araştırmaya giriş (Araştırma sorusu, hipotez, metedoloji gibi
akademik araştırma ve tez yazımına dair temel başlıklar ile
ilgili konuşma) |
Dersin içeriği ve planı |
2 |
Okuma |
Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama. “Araştırma
sorusunun” kapsamı üzerine konuşma. |
Makale ve kitap okuma |
3 |
Okuma |
Araştırma probleminin tespiti ve araştırma sorusunun
oluşturulması. |
Makale ve kitap okuma |
4 |
Okuma |
Literatür taraması ve etkin bir literatür araştırmasının nasıl
yapılacağı üzerine konuşma. |
Makale okuma |
5 |
Okuma |
Metedoloji (araştırmanın yöntemi) üzerine konuşma ve ilgili
verilerin nasıl elde edilebileceğinin anlatılması. |
Makale
Ülkelere ait resmi kurumların web siteleri |
6 |
- |
Veri toplama yöntemleri |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair
metedolojinin (yöntemin) belirlenmesi |
7 |
- |
Veri analizi |
Makale |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Verilerin yorumlanması |
- |
10 |
- |
Araştırma bulgularının akademik bir dil ile yorumu |
- |
11 |
- |
Genel yorum |
- |
12 |
- |
Sunum |
- |
13 |
- |
Sunum |
- |
14 |
- |
Sunum |
- |
15 |
- |
Sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik
yayınlar ve araştırmalar. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Touse field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Total Workload of the Course Unit |
0 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
0 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
0,0 |
|