Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
LEE605 |
DOKTORAL QUALIFICATION |
6 |
0 |
0 |
30 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Tezli yüksek lisans veya lisans eğitimi üzerine yapılacak öğretim, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneğini kazandırmayı amaçlar. |
Contents of the Course Unit: |
Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalındaki beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Doktora programıyla; öğrencilerin uzmanlık alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
2 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
3 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
4 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
5 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
6 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
7 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
10 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
11 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
12 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
13 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
14 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
15 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sınav Yönetmeliği |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Touse field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
24 |
10 |
240 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
10 |
100 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
10 |
100 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
10 |
100 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
20 |
10 |
200 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
81 |
0 |
769 |
|
Total Workload of the Course Unit |
769 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
30,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
30,0 |
|