Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FTY142E | ANATOMY II | 2 | 5 | 4 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NASIR MUSTAFA |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İnsan vücudunun sistemlerinin (dolaşım, solunum, ürogenital, endokrin sistem ve lokomotor sistem ) normal yapısı, bütünlüğü ve gelişimi konusunda gerekli bilgi beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İnsan anatomisi ile ilgili altı sistem (dolaşım, solunum, ürogenital, endokrin sistem ve lokomotor sistem ) ile bölgesel lokomotor ve sinir sistemlerinin uygulamalı ve teorik konuları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında uzmanlaşmak için gerekli anatomi bilgisini tanımlar. |
İnsan vücudundaki temel yapı ve organlar konularına ilişkin bilgiyi tanımlar. |
Uzmanlık derslerinde geçen anatomi bilgisine sahip olarak diğer dersler ile paralel bir eğitimi ilişkilendirir ve yorumlar. |
Alanıyla ilgili çalışmaları takip etmeye yöneltmek amacıyla sunum ödevi tasarlar. |
Disiplinler arası çalışmaları ve bireysel sorumluluklar alma konusunda katkı sağlar. |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı ve sözlü olarak açıklar |
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirir. |
Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak ilişkilendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistem | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Dolaşım Sistemi | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi (Sindirim Kanalı) | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi (Sindirime Yardımcı Organlar) | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Solunum Sistemi | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Genital Sistem | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Duyu Organları (Deri ve Oluşumları, Koku Organı, Tat Organı) | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Duyu Organları (Göz, Kulak) | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kas Genel Bilgisi / Vize Uygulama Sınavı | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Yüz Mimik Kasları, Boyun Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Yüzeysel ve Derin Sırt Kasları, Karın Kasları, Pelvis Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Üst Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alt Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Netter, F. H. (2017). Atlas of Human Anatomy, Professional Edition: including NetterReference. com Access with Full Downloadable Image Bank. Elsevier Health Sciences. |
Sobotta - Becher. "Atlas of Human Anatomy" |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Uygulama-Lab | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
4 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
4 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
4 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 131 |
Total Workload of the Course Unit | 131 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |