Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FTY441E | CLINICAL STUDY I | 7 | 24 | 12 | 12 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ortopedik problemi olan hastalarda, sporcu sağlığına yönelik, protez-ortez-biyomekani uygulamalarında, üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmaları sonrası, romatizmal hastalıklarda, kadın sağlığında rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Ortopedik problemlere özgü değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve uygulanması Ortopedik problemleri olan hastaların tedavisinde yakın ve uzak hedeflerin belirlenmesi Kemik ve yumuşak dokuların ortopedik cerrahi girişimlerin tanınması Cerrahi sonrası olası komplikasyonlar ve önleme yöntemlerinin tanınması Mevcut post-operatif ortopedik rehabilitasyon protokollerinin tartışılması ve uygulanması Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili tedavi yöntemlerinin uygulanması için gereken beceri ve bilgi düzeyinin artırılması. Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Ayaktan takip edilen üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgiler.Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları.Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, değerlendirilmesi, koruyucu yaklaşımları, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulanması konuları.Protez-ortez uygulamalarında değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının planlanması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Özel fizyoterapi değerlendirmelerini uygular. |
Fizyoterapi protokollerini ve hastaya özgü ortopedik rehabilitasyon tekniklerini uygular. |
Farklı kas iskelet sistemi problemi olan hastaları değerlendirir. |
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte fizyoterapi ve rehabilitasyon programını mükemmelleştirir. |
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarında vakaya uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini değerlendirir. |
El rehabilitasyonu alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları hakkında temel bilgileri açıklar |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı ilişkilendirir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırmaışma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers. |
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 3 | 300 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
3 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
5 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 16 | 224 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 10 | 8 | 80 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 305 |
Total Workload of the Course Unit | 305 | ||
Workload (h) / 25.5 | 12 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 12,0 |