Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FTY446E | GRADUATION THESIS | 8 | 2 | 1 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bireysel araştırma yapma ve araştırmaya ilişkin tez hazırlama bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi, Danışman denetiminde tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi, rapor halinde sunulması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Veri toplama, sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması sırasında bilimsel ve etik ilkeleri uygular. |
Problem için çözüm üretir, geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir. |
Çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Oryantasyon | Bireysel Araştırma |
2 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması | Bireysel Araştırma |
3 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması | Bireysel Araştırma |
4 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | Bireysel Araştırma |
5 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi | Bireysel Araştırma |
6 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi | Bireysel Araştırma |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi | Bireysel Araştırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması | Bireysel Araştırma |
10 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması | Bireysel Araştırma |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması | Bireysel Araştırma |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin Analizi ve Tez Yazımı | Bireysel Araştırma |
13 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin Analizi ve Tez Yazımı | Bireysel Araştırma |
14 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin Analizi ve Tez Yazımı | Bireysel Araştırma |
15 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin Analizi ve Tez Yazımı | Bireysel Araştırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers |
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier. |
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier |
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 1 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
|
5 | |||||
2 |
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
|
5 | |||||
2 |
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
2 |
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
|
5 | |||||
3 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
|
5 | |||||
3 |
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 19 | 0 | 53 |
Total Workload of the Course Unit | 53 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |