TR EN

GRADUATION THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY446E GRADUATION THESIS 8 2 1 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bireysel araştırma yapma ve araştırmaya ilişkin tez hazırlama bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlar.
Contents of the Course Unit: Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi, Danışman denetiminde tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi, rapor halinde sunulması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Veri toplama, sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
Verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması sırasında bilimsel ve etik ilkeleri uygular.
Problem için çözüm üretir, geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir.
Çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Oryantasyon Bireysel Araştırma
2 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması Bireysel Araştırma
3 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması Bireysel Araştırma
4 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi Bireysel Araştırma
5 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
6 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi Bireysel Araştırma
7 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi Bireysel Araştırma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
10 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
11 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Veri Toplama Formlarının ve Araçlarının Uygulamalarının Yapılması Bireysel Araştırma
12 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
13 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
14 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
15 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Verilerin Analizi ve Tez Yazımı Bireysel Araştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier.
Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
5
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
5
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 4 6 24
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 19 0 53
Total Workload of the Course Unit 53
Workload (h) / 25.5 2,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0