Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEY243E | INFECTIOUS DISEASES NURSING | 3 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GLORIA NNADWA ALHASSAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Enfeksiyon hastalıklarında hemşirenin sorumluluklarının kavranmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri, Hastane Enfeksiyonları, Bağışıklama, Solunum Yolu Enfeksiyonları ve Bakımı, Sindirim Yolu Enfeksiyonları ve Bakımı, Deri ve Mukoza Enfeksiyonları ve Bakımı, Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Enfeksiyon oluşum koşullarını açıklar. |
Enfeksiyon hastalıklarının kontrolünün önemini açıklar. |
Bağışıklama ve aşılama ile toplum sağlığı arasında bağlantı kurar. |
Sistemlere göre sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı,tedavi,komplikasyon ve hemşirelik bakımını inceler. |
Enfeksiyon hastalığının özelliklerine uygun hemşirelik bakımını uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Oluşumu | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıklarından Korunmada İzolasyon Yöntemleri | Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hastane Enfeksiyonları | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bağışıklama | Anlatım |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bağışıklama | Tartışma, Vaka Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kan Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları ve Bakımı | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Görak, G., Savaşer, S.,Yıldız, S. (2011). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği.İstanbul Tıp Kitabevi. |
Tabak, F. (2009). Enfeksiyon Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitapevi. |
Topçu, A.W., Söyletir, G.,Doğanay, M. (2008). İnfeksiyon Hastalıkları 1-2. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Gershon, A.A., Hotez, P.J., Katz, S.L. (2006). Krugman'ın Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları. G.Kanra (Çev.Ed). Ankara: Güneş Kitabevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 79 |
Total Workload of the Course Unit | 79 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |