Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEY142ET | BASIC PRINCIPLES AND PRACTICES OF NURSING II-T | 2 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Hemşirelik uygulamalarına yönelik girişimsel işlemleri, hasta ve sağlıklı bireye bakım verebilecek gerekli bilgi ve beceriyi, hemşirelik bakım sistemini, birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik uygulamaları en üst düzeyde verebilebilmesine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır. |
Contents of the Course Unit: | Vücut Mekaniği ve Hastanın Hareket Ettirilmesi, Vücut Mekaniği İlkeleri, Vücut Pozisyonları, Aktif / Pasif Hareketler, Deri ve Öz Bakım Aktiviteleri, Soğuk ve Sıcak Uygulamalar, Yara Bakımı, Solunum Sistemi ve Uygulamaları, Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları, Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları, Üriner Sistem ve Uygulamaları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Hareket ve vücut mekaniğine uygun bir şekilde hastanın hareketini planlar. |
Sıcak ve soğuk uygulamaları yapar. |
Solunum sisteminde tanı ve tedavi için yapılan uygulamalarda tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini uygular. |
Alt ve Üst Sindirim sistemi uygulamalarında tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini yapar. |
Üriner sistem uygulamalarında tekniğine uygun hemşirelik girişimlerini uygular. |
Deri ve Özbakım Uygulamalarını yapar. |
Yara bakımını uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Vücut Mekaniği ve Hastanın Hareket Ettirilmesi, Vücut Mekaniği İlkeleri, Vücut Pozisyonları, Aktif/ Pasif Hareketler | Anlatım |
2 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Deri Ve Öz Bakım Aktiviteleri, Deri Ve Ekleri, Öz Bakım Uygulamaları | Anlatım |
3 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Deri Ve Öz Bakım Aktiviteleri, Deri Ve Ekleri, Öz Bakım Uygulamaları | Vaka Tartışması, Klinik uygulama |
4 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Soğuk Ve Sıcak Uygulamalar | Anlatım, Klinik uygulama |
5 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Yara Bakımı Ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
6 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Yara Bakımı Ve Uygulamaları | Beyin fırtınası, Klinik uygulama |
7 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Solunum Sistemi ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Solunum Sistemi ve Uygulamaları | Tartışma, Klinik uygulama |
10 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
11 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Üst Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
12 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
13 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Alt Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Anlatım, Vaka tartışması, Klinik uygulama |
14 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem ve Uygulamaları | Anlatım, Klinik uygulama |
15 | Literatür Taraması, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem ve Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Klinik uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ay, F. A. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Kitabevi. |
Aştı, A., T., Karadağ, A. ( 2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. İstanbul: Akademik Basın ve Yayıncılık. |
Sabuncu, N., Alpar, Ş.E., Karabacak, Ü., Şenturan, L., Orak, N.Ş., Şahin, A.O. (2015). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi. İstanbul: Medikal Yayıncılık. |
Erdemir, F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 107 |
Total Workload of the Course Unit | 107 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |