TR EN

FIELD STUDY I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ODY443 FIELD STUDY I 7 24 12 12

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AYDIN NART
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. AYŞE ÖZER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Odyoloji programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin artırılması ve mesleğe ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Odyolojide değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, işitme değerlendirmesi, odyolojik rehabilitasyon.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Anamnez alma yöntemlerini açıklar.
İşitme kaybı olan hastalarda tanı testleri uygular.
Kişiye özel tanı ve tedavi yöntemleri uygular.
Meslek etiğine uygun davranır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Anamnez Alma Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
2 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Subjektif Testler I Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
3 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Subjektif Testler II Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
4 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Odyogram Yorumlanması Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
5 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Objektif Testler I Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
6 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Objektif Testler II Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
7 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma İmmitansmetrik Ölçümler Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Yetişkinlerde Vaka Değerlendirilmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
10 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Elektrofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri I Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
11 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Elektrofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri II Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
12 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Pediatrik Vaka Değerlendirilmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
13 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Geriatrik Vaka Değerlendirilmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
14 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma Dış ve Orta Kulak Hastalıklarında Vaka Değerlendirilmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
15 Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma İç Kulak Hastalıklarında Vaka Değerlendirilmesi Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme
Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 2 200
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
4
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
4
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
3
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
2
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 13 24 312
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 1 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 354
Total Workload of the Course Unit 354
Workload (h) / 25.5 13,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 14,0