Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY341 | HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HEALTH INSTITUTIONS | 5 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ders kapsamında, sağlık yönetiminin önemli alanlarından biri olan İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili konularda bilgilendirmek, performans değerlendirme, ücret yönetimi, eğitim yönetimi gibi temel insan kaynakları uygulamalarını bilir ve kullanır hale getirmeye yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İnsan Kaynakları Yönetimi Hakkında Bazı Temel Kavram ve Bilgiler, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Çevre, İş Analizi Ve Tasarım, İnsan Kaynakları Planlaması, İş Başvurularının Alınması ve Personel Seçimi, Eğitim ve Geliştirme, Performans Değerleme, Kariyer Planlama, Ücret Yönetimi, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Çalışma İlişkileri, Motivasyon ve İş Yaşam Kalitesi, Yönetim ve Sendika İlişkileri, Sağlık Alanına İlişkin Örnek Uygulamalar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetlerinin sağlık kurumlarındaki önemini açıklar |
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ile çalışan memnuniyetini ilişkilendirir |
İnsan kaynaklarının organizasyona olası etkileri ve sonuçlarını sıralar |
İnsan faktörünün en verimli şekilde yönetilmesi ile ilgili yöntemler ve sistemleri kategorize eder |
İşletmelerde insan yönetiminin temel unsurları olan iş analizi, işe alma, performans değerlendirme, ücret yönetimi gibi konuları tanımlar |
Sağlık kurumlarında İşletmelerde insan yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler üretir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel Hazırlık | Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
2 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
3 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
4 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | İş gören Temin Seçim | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
5 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Eğitim Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
6 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Eğitim Yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
7 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Performans Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Performans Değerlendirme Yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
10 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Kariyer Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
11 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Ücret Yönetimi I | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
12 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | Ücret Yönetimi II | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
13 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | İş Değerleme | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
14 | Bireysel Hazırlık, Literatür Taraması | İş Sağlığı ve Güvenliği | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
15 | Bireysel Hazırlık | Vaka Analizi | Anlatım, Soru Cevap , Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2018), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Çetin, C. Dinç, E. Arslan, M. (2018), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. |
Brewster C., Sparrow P., Vernon G. ve Houldworth E. (2011), International Human Resource Management, 3. B., Cipd,London. |
Collings D. ve Scullion H. (2006), Global Staffing, Handbook of Research ın Internatıonal Human Resource Management,Ed. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
2 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
3 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
1 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
0 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
3 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
1 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
3 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
3 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
3 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 26 | 0 | 74 |
Total Workload of the Course Unit | 74 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |