Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGY343 | FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON I | 5 | 8 | 4 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BUSE KERİGAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder. |
Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar. |
Gözlem kriterlerine uygun uygulamaya koyar. |
Gözlem bilgilerini uyarlar. |
Gözlem bilgilerini sentezler. |
Çocuğu yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır. |
Çocuğun gelişim profilini düzenler. |
Değerlendirme sonuçlarını düzenler. |
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. |
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri | Gözlem |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri | Gözlem |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Okul Öncesinde Gelişim Alanları, Etkinlik Planları | Gözlem |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) | Gözlem |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) | Gözlem |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) | Gözlem |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) | Gözlem |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) | Gözlem |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) | Gözlem |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) | Gözlem |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Yeni Yıl teması) | Gözlem |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) | Gözlem |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) | Gözlem |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları İnceleme | Gözlem, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB. |
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
3 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
3 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
4 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
5 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
3 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
2 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 4 | 4 | 16 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Rapor Yazma | 11 | 1 | 11 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 123 |
Total Workload of the Course Unit | 123 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |