TR EN

FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY344 FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON II 6 8 4 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çocukların gereksinimlerine uygun okul öncesi eğitim programı düzenler.
Aylık plan düzenler.
Günlük eğitim akışı düzenler.
Etkinlik planı düzenler.
Etkinliklere uygun materyal üretir.
Eğitim ortamını etkinliklere uygun şekilde düzenler.
Öğretim tasarımını sahada uygular.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri Gözlem
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri Gözlem
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Okul Öncesinde Gelişim Alanları, Etkinlik Planları Gözlem
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları Gözlem
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Etkinlik Planları İnceleme Gözlem, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 10 4 40
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 10 4 40
Rapor Yazma 10 2 20
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0