TR EN

FIELD TRAINING IN CHILD DEVELOPMENT I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY441 FIELD TRAINING IN CHILD DEVELOPMENT I 7 8 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Çocuk gelişimi alanındaki teorik birikimin profesyonel ortamlarda doğru ve etik mesleki pratiklere dönüşmesini sağlayacak bilgi ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Uygulama kurumunun kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu mevzuata göre incelenmesi, uygulamanın alanına ve kapsamına göre çalışma takviminin ve çalışma planının hazırlanması, vak'aların gelişimsel analizleri ve/veya okul öncesi etkinlik uygulamaları, mesleki uygulama dosyasının tamamlanması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun aylık plan oluşturur.
Kavram tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim alanlarına göre kazanılan davranışları MEB Okulöncesi müfredatındaki kazanım-gösterge tabloları üzerinden inceler.
Normal gelişim gösteren/göstermeyen çocukların gelişimlerini gelişim kontrol listesine göre değerlendirir.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.
Uygulama sürecinin geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Alan çalışması dersinin amacı, çalışma takvimi, işleyiş ve değerlendirme süreçlerinin tanıtılması Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
4 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
5 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
6 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
7 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
10 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
11 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
12 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
13 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
14 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
15 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
3
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 10 1 10
Rapor Yazma 10 1 10
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 132
Total Workload of the Course Unit 132
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0