Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGY442 | FIELD TRAINING IN CHILD DEVELOPMENT II | 8 | 8 | 4 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Çocuk gelişimi alanındaki teorik birikimin profesyonel ortamlarda doğru ve etik mesleki pratiklere dönüşmesini sağlayacak bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Uygulama kurumunun kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu mevzuata göre incelenmesi, uygulamanın alanına ve kapsamına göre çalışma takviminin ve çalışma planının hazırlanması, vak'aların gelişimsel analizleri ve/veya okulöncesi etkinlik uygulamaları, mesleki uygulama dosyasının tamamlanması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. |
Gelişim alanlarına göre etkinlik tasarlar. |
Normal gelişim gösteren/göstermeyen çocukların gelişimlerini gelişim kontrol listesine göre değerlendirir. |
Vak'anın gelişim özelliklerine uygun değerlendirme aracı seçer. |
İncelediği vak'aların gelişim alanlarını destekleyici öneriler oluşturur. |
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. |
Uygulama sürecinin geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
2 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
3 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
4 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
5 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
6 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
7 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
10 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
11 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
12 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
13 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
14 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
15 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Alan Çalışması (Uygulama Yeri) | Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
MEB. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
5 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
5 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
4 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
5 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
0 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
1 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
5 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Rapor Yazma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |