TR EN

CGY 250 E PUBLIC HEALTH PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY250E CGY 250 E PUBLIC HEALTH 4 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HINA ZAHOOR
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Toplumdaki bireyleri etkileyen sağlık koşulları ve koruyucu sağlık hizmetlerinin öneminin öğrenilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Halk Sağlığı kavramı, halk sağlığı hizmet alanları, sağlık hizmetlerinin amacı, koruyucu sağlık hizmetleri,anne sağlığı, çocuk sağlığı,aile planlaması ve eğitimi, bağışıklama, toplum beslenmesi, evde bakım,okul sağlığı, toplum ruh sağlığı, bulaşıcı hastalıklar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Halk sağlığı alanında genel kavramları açıklar.
Okul sağlığı çalışmalarını ve önemini açıklar.
Koruyucu sağlık hizmetlerini ve önemini açıklar.
Ana çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmet alanlarını sınıflandırır.
Toplum Ruh sağlığını ve sık görülen hastalıkları açıklar.
Ergen sağlığını ve önemini açıklar.
Bağışıklama hizmetlerini ve önemini açıklar.
Çocukluk çağı sık görülen bulaşıcı hastalıkları ve önemini açıklar
Okul sağlığı çalışmalarını değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama Halk Sağlığı kavramı Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma halk sağlığı hizmet alanları Anlatım
3 Literatür Tarama sağlık hizmetlerinin amacı Anlatım
4 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma koruyucu sağlık hizmetleri Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma anne sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma çocuk sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma aile planlaması ve eğitimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma aile planlaması ve eğitimi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma bağışıklama, toplum beslenmesi Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma evde bakım Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma okul sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma toplum ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma toplum ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Çalışma bulaşıcı hastalıklar Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Halk Sağlığı- 3 cilt Hacettepe yayınları Edt:Prof. Dr. Çağatay Güler-Prof. Dr. Levent Akın. Ankara, 2015
A.Ü. Uzaktan Eğitim Yayınları Halk Sağlığı Edt: Doç. Dr. Birgül PİYAL Ankara/ 2011

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 1 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 80
Total Workload of the Course Unit 80
Workload (h) / 25.5 3,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0