TR EN

MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY345E MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD 5 2 2 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Müzik, okul öncesi eğitim müfredatında temel bir ders olup çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Çoğu anaokulunda, müzik dersleri bir müzik öğretmeni tarafından verilir ve sınıf öğretmeni tarafından desteklenir. Ancak, müzik öğretim bölümleri okul öncesi müzik öğretimi konusunda herhangi bir kurs sunmamakta; ayrıca, pek çok okul öncesi öğretmen sınıflarında müzik eğitimini desteklemek için gerekli arka plana ve becerilere sahip değildir. Bu kurs, okul öncesi öğretmenlere, müzik eğitiminin küçük çocuklar için neden önemli olduğu, müzik derslerini ilgi çekici ve etkili hale getirmek için çeşitli öğretim yöntemleri ve materyallerini nasıl kullanacakları ve dersler sırasında müzik öğretmenine nasıl yardımcı olacakları konusunda bilgilerin kazandırılması amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu ders, öğrencilere okul öncesi müzik eğitimi için çeşitli öğretim yöntemlerini tanıtacak ve bunları farklı kültürel geçmişlere ve özel ihtiyaçlara sahip çocuklara nasıl uyarlayacaklarını öğretecektir. Kursun sonunda, öğrenciler okul öncesi müzik dersinin amaçlarını ve içeriğini anlayabilecek, müzik öğretmenine yardımcı olmak için temel müzik becerileri ve bilgisini edinecek ve sınıf içi ve dışında müzikle ilgili etkinlikleri kolaylaştırabileceklerdir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler.
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir.
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar.
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar.
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders izleğini okuma Müzik eğitiminin okul öncesi çocukların gelişimini desteklemesi Tartışma ve Ders
2 Ders materyallerini okuma Okul öncesi öğretmenin müzik öğrenimini kolaylaştırmadaki rolü Tartışma ve Ders
3 Ders öncesinde küçük vurmalı çalgıları hazırlama Temel müzik becerilerinin geliştirilmesi: dinleme, ritim, melodi, ton, şarkı söyleme, beden perküsyonu, küçük vurmalı çalgılar, temel solfej Sınıf İçi Aktivite ve Ders
4 Çeşitli müzik türlerini dinleme Farklı kültürlerden klasik, caz, rock, pop, rap ve halk müziği gibi çeşitli müzik türlerini keşfetme Dinleme etkinliği ve tartışma
5 Carl Orff'un bestelerini YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 1: Orff Schulwerk - müziği, hareketi, konuşmayı ve dramayı entegre eden yaratıcı ve bütünsel bir yaklaşım Tartışma ve Ders
6 Suzuki öğrencilerinin çaldığı müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 2: Suzuki Metodu - dinleme, taklit ve tekrar üzerine vurgu yapan besleyici ve ilerleyici bir yaklaşım Tartışma ve Ders
7 Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama Şimdiye kadar öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu
8 - ARA SINAV -
9 Zoltán Kodály tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 3: Kodály Yaklaşımı - müzik okur-yazarlığını, kulak eğitimini ve şarkı söyleme becerilerini geliştiren kapsamlı ve sıralı bir yaklaşım Tartışma ve Ders
10 Émile Jaques-Dalcroze tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 4: Dalcroze Yaklaşımı - müzik ve hareketi kullanarak müzik farkındalığını ve yaratıcılığı artıran eğlenceli ve ifade dolu bir yaklaşım Tartışma ve Ders
11 Çeşitli kültürlerin müziklerini dinleme Çok kültürlü müzik eğitimi - farklı kültürel grupların müzikal gelenekleri, değerleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme Tartışma ve Ders
12 Ders materyallerini okuma Çeşitli ihtiyaçlara sahip çocuklar için müzik eğitimi - fiziksel veya zihinsel zorlukları olan çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için müzik etkinliklerini ve materyallerini uyarlamak Tartışma ve Ders
13 Ders materyallerini okuma Müzikal ebeveynlik: Ebeveynlerin okul öncesi çocukların müzikal becerilerini, bilgisini ve yaratıcılığını geliştirmedeki rolünü keşfetme Tartışma ve Ders
14 Ders materyallerini okuma Okul öncesi müzik eğitimi için yaşa uygun bir müfredat ve ortam tasarlama - kursu planlamak için öğrenilen prensipleri ve yöntemleri etkili ve etkileyici müzik dersleri planlamak için uygulama Sınıf İçi Aktivite ve Ders
15 Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama Ders boyunca öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Burton, S. L., & Taggart, C. C. (Eds.). (2011). Learning from young children: Research in early childhood music. R&L Education.
Abril, C. R., & Gault, B. M. (Eds.). (2016). Teaching general music: Approaches, issues, and viewpoints. Oxford University Press.
Scott, S. J. (2017). Music education for children with autism spectrum disorder: A resource for teachers. Oxford University Press.
Ryan, C. (2009). Building strong music programs: A handbook for preservice and novice music teachers. R&L Education.
Young, P. G. (2010). Enhancing the professional practice of music teachers: 101 tips that principals want music teachers to know and do. R & L Education.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 1 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 1 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 1 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Total Workload of the Course Unit 52
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0