Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MIY108 | MEDIA ANALYSIS AND CRITIQUE | 2 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı medya içeriklerine karşı farkındalık kazandırarak kitle iletişim araçlarını ve medya metinlerini eleştirel bir gözle incelemektir. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; Medya türleri, özellikleri ve medya türlerine göre içerikler, Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri , Medya metinlerinde söylem ve söylem analizi, Medya metni olarak reklam ve reklam analizi, Görsel metinler ve göstergebilimsel analiz konularından oluşur |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Medya analizi çerçevesinde, medyanın kültürü belirleme gücünü ve küreselleşme ile kültür arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
Rating ölçümleri ve tirajlar baz alınarak medyanın kamuoyunu etkileme sürecinde nostaljik değerlerin etkisini ve katkısını ayırt eder. |
Medyanın izleme alışkanlıklarını ve ölçümlerini dikkate alarak verilen haberler bazında medyanın şiddete, cinselliğe ve cinsiyetçiliğe etkisini yorumlar. |
Medyanın etkileme gücünü dikkate katarak, farklı yaş gruplarının medya içeriklerinden nasıl etkilendiğini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Giriş ve ders hakkında bilgilendirme Medya (kitle iletişim araçları) ve kitle iletişimi | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
2 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Medya türleri, özellikleri ve medya türlerine göre içerikler | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
3 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
4 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
5 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
6 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | İçerik analizi ve örnek haber analizi | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
7 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | İçerik analizi ve örnek haber analizi | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Medya metinlerinde söylem ve söylem analizi | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
10 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Görsel metinler ve göstergebilimsel analiz | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
11 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Örnek göstergebilimsel analiz | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
12 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Medyada temsiller, önyargı ve stereotipler | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
13 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Medya metni olarak reklam ve reklam analizi | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
14 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Öğrenci ödev sunumları | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
15 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Öğrenci ödev sunumları | Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İnal, A. (2004). Haberi Okumak. Timuçin yayınları. Ankara. |
Arthur Așa Berger, Medya Çözümleme Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018 |
Nuri Bilgin, Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Analizi, 3. Baskı Siyasal Kitabevi, Ankara, 2014 |
Abdurrahman ŞAHİN, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 3. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2018 |
Ed. N. Serdar Sever - N. Bilge İspir, İletişim Araştırmaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2012 |
Ed. Besim Yıldırım, İletişim Araştırmalarında Yöntemler Uygulama ve Örneklerle, Literatürk Academia, 2014 |
Edibe Sözen, Söylem Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, Paradigma Yayınları, 1999 |
Kaan Varnalı, Dijital Kabilelerin İzinde Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar, Mediacat, 2013 |
Tayfun Atay, Görünüyorum O Halde Varım “Meşhuriyet Çağı”nda Kültür ve İnsan, Can Yayınları, 2017 |
Hülya Yengin, Medyanın Dili İletişime Kuramsal Bir Yaklaşım: Popüler Kültür Türlerinin Çözümlenmesi , Der Yayınları, 1996 |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
5 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
5 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
5 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
4 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
5 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
5 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
5 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
5 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
5 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 151 |
Total Workload of the Course Unit | 151 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |