TR EN

MEDIA ANALYSIS AND CRITIQUE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MIY108 MEDIA ANALYSIS AND CRITIQUE 2 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı medya içeriklerine karşı farkındalık kazandırarak kitle iletişim araçlarını ve medya metinlerini eleştirel bir gözle incelemektir.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği; Medya türleri, özellikleri ve medya türlerine göre içerikler, Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri , Medya metinlerinde söylem ve söylem analizi, Medya metni olarak reklam ve reklam analizi, Görsel metinler ve göstergebilimsel analiz konularından oluşur

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Medya analizi çerçevesinde, medyanın kültürü belirleme gücünü ve küreselleşme ile kültür arasındaki ilişkiyi yorumlar.
Rating ölçümleri ve tirajlar baz alınarak medyanın kamuoyunu etkileme sürecinde nostaljik değerlerin etkisini ve katkısını ayırt eder.
Medyanın izleme alışkanlıklarını ve ölçümlerini dikkate alarak verilen haberler bazında medyanın şiddete, cinselliğe ve cinsiyetçiliğe etkisini yorumlar.
Medyanın etkileme gücünü dikkate katarak, farklı yaş gruplarının medya içeriklerinden nasıl etkilendiğini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Giriş ve ders hakkında bilgilendirme Medya (kitle iletişim araçları) ve kitle iletişimi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medya türleri, özellikleri ve medya türlerine göre içerikler Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Haberin yapısı ve haber analiz yöntemleri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İçerik analizi ve örnek haber analizi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İçerik analizi ve örnek haber analizi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medya metinlerinde söylem ve söylem analizi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Görsel metinler ve göstergebilimsel analiz Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Örnek göstergebilimsel analiz Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medyada temsiller, önyargı ve stereotipler Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medya metni olarak reklam ve reklam analizi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Öğrenci ödev sunumları Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Öğrenci ödev sunumları Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İnal, A. (2004). Haberi Okumak. Timuçin yayınları. Ankara.
Arthur Așa Berger, Medya Çözümleme Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018
Nuri Bilgin, Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Analizi, 3. Baskı Siyasal Kitabevi, Ankara, 2014
Abdurrahman ŞAHİN, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 3. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2018
Ed. N. Serdar Sever - N. Bilge İspir, İletişim Araştırmaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2012
Ed. Besim Yıldırım, İletişim Araştırmalarında Yöntemler Uygulama ve Örneklerle, Literatürk Academia, 2014
Edibe Sözen, Söylem Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite, Paradigma Yayınları, 1999
Kaan Varnalı, Dijital Kabilelerin İzinde Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar, Mediacat, 2013
Tayfun Atay, Görünüyorum O Halde Varım “Meşhuriyet Çağı”nda Kültür ve İnsan, Can Yayınları, 2017
Hülya Yengin, Medyanın Dili İletişime Kuramsal Bir Yaklaşım: Popüler Kültür Türlerinin Çözümlenmesi , Der Yayınları, 1996

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
5
2
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discusses issues related with Media and Communication.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
5
2
Discusses the solutions of problems related to the field.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
5
2
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
4
2
Manages teamworks related with his / her field.
4
3
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
5
2
Summarizes the literature in his/her field.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
5
2
Organizes group studies in his/her field.
5
3
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Produces new information and techniques about his/her field.
5
2
Predicts the future developments and problems in his/her field.
5
3
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 15 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 5 5
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 151
Total Workload of the Course Unit 151
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0