Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MIY416 | DEBATE TECHNIQUES AND CRITIQUE | 8 | 4 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET EMİN BEGTİMUR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrencilerin demokrasi ve özgür düşünce çerçevesinde tartışma adabını gözeterek, hoşgörüyü esas alarak kendilerini ifade etme becerilerini yükseltmektir. Bu amçala argüman geliştirme savunma ve çürütme yetenekleri artırma, tez anti tez ikilemini kavratmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği savunulması gereken fikirlerin iskeletini ayakta tutabilmek için bilgiye ve araştırmaya dayalı argümanları oluşturmak, bu argümanları iletişim becerisiyle destekleyerek savunmak, savunma karşı gelecek muhtemel çürütmeleri çürütmektir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Münazara konusunda hangi argümanları kullanacağını tartışır. |
Argümanlarında kullanacağı önermeleri analiz eder. |
Argümanların oluşturduğu temel savı savunur. |
İletişim becerilerini kullanarak hedef kitleyi ikna eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Münazara nedir, tanımı ve içeriği | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
2 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Topluluk karşısında konuşma ve hitap becerisi (belagat ve retorik) | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
3 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara, müzakere, münakaşa, mahkeme, muhakeme karşılaştırmaları | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
4 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Tez, antitez ve sentez | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
5 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Olumlu ve olumsuz argüman oluşturmak | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
6 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Ana argümanların savunulması ve çürütülmesi, çürütmenin çürütülmesi | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
7 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara, savunma ve ikna | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazarada ana iskeletin (argümanlar topluluğu) inşası | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
10 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Genellemeler ve delillendirme | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
11 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Zamanlama ve dinleme | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
12 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara ve münazaracılar arasında takım çalışması | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
13 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara bir yarışmadır ve "kazanmak" esastır. | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
14 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara; demokrasi, bilgelik, özgür düşünce, kendini ifade etme hoşgörü, tartışma adabı ve ilişkisi | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
15 | Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi | Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Arıkan, E. (2016). Münazara Notları. Ekin Yayınevi. |
Ar, K. (1966). Münazara. Silahlı Kuvvetler Akademisi. İstanbul. |
Stephen D. S.ve Preskill, S. (2005). Discussion as a Way of Teaching: Tools and Techniques for Democratic Classrooms. Josey – Bass Press. (USA). |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 1 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
4 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
4 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
4 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
5 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
5 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
3 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
3 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
3 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 179 |
Total Workload of the Course Unit | 179 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |