Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MIY113 | INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCE | 1 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İletişim bilimi kavramını öğrenir. İletişim bilimleri alanında genel bilgi edinir. İletişim bilimine ilişkin kavram haritası oluşturabilir. |
Contents of the Course Unit: | Öğrencilerin ders kapsamında iletişim kavramını öğrenmeleri, iletişim bilimleri alanındaki temel kuram ve hipotezleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. İletişim bilimlerinin sosyal bilimler alanındaki yeri ve diğer disiplinlerle etkileşimleri konusunda belli bir bakış açısı kazanması hedeflenmektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İletişim kavramını tanımlar |
İletişim kuramlarını öğrenir |
İletişim bilimleri alanındaki ana akım kuramları tanımlar ve yorumlar |
İletişim bilimleri alanındaki eleştirel yaklaşımları tanımlar ve kavrar |
İletişim bilimleri alanındaki genel çerçeve hakkında inceleme yapabilecek konuşabilecek beceriyi kazanır. |
İletişim bilimleri alanıyla edebi eserleri birleştirebilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap okuma | İletişim nedir? | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
2 | Kitap okuma | İletişim bilimindeki temel kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
3 | Kitap okuma | İletişim modelleri | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
4 | Kitap okuma | Lasswell İletişim modeli | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
5 | Makale okuma | Ana akım kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
6 | Makale okuma | Marshall McLuhan ve Küresel Köy | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
7 | Makale okuma | Walter Ong ve diğerleri.. | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Harold İnnis Teknolojik Determinizm | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
10 | Kitap okuma | Eleştirel yaklaşımlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
11 | Kitap okuma | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu (Raymond Williams) | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
12 | Kitap okuma | Frankfurt Okulu | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
13 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
14 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
5 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
5 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
4 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
4 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
4 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 41 | 0 | 183 |
Total Workload of the Course Unit | 183 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |