TR EN

PRINCIPLES OF MARKETING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BUS226 PRINCIPLES OF MARKETING 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ASLIHAN ÜNAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili temel konulara ve kavramlara hakim olmalarını sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Temel pazarlama kavramları, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemleri, tüketici pazarı ve endüstriyel pazarlar, değer, tatmin, şikayet ve sadakat, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlamada etik.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar.
Pazarlama çevresini ifade eder.
Tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları kıyaslar.
Müşteri değeri, tatmin, şikâyet ve sadakat kavramlarını açıklar.
Pazarlama karmasını tanımlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar Ders anlatımı, örnekler
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama Çevresi Ders anlatımı, örnekler
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlama Bilgi Sistemleri Ders anlatımı, örnekler
4 Ders kitabının ilgili bölümleri Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı Ders anlatımı, örnekler
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları Ders anlatımı, örnekler
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Müşteri Değeri, Tatmin, Şikâyet ve Sadakat Ders anlatımı, örnekler
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Ders anlatımı, örnekler
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Ürün ve Marka Kararları Ders anlatımı, örnekler
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları Ders anlatımı, örnekler
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Dağıtım Kararları Ders anlatımı, örnekler
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Ders anlatımı, örnekler
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Tutundurma ve Pazarlama İletişimi Ders anlatımı, örnekler
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Reklam, Halkla İlişkiler, Kişisel Satış ve Satış Geliştirme Ders anlatımı, örnekler
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Pazarlamada Etik Ders anlatımı, örnekler
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kotler, P. ve Armstrong, G. (2010). Principles of Marketing. Pearson Education.
Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. 4. Baskı, Beta Yayınevi.
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
Journal of Marketing
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Anıl, N. K. ve Eti İçli, G. (2022). Pazarlama İlkeleri. Eğitim Yayınevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the historical development process of Aviation Management.
2
Use computer programs related to Aviation Transportation.
3
Define basic concepts related with aviation management.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
2
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
3
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
4
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage operational activities related to the airline.
2
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
2
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
3
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
4
Cooperate with stakeholders related to air transport.
5
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Execute a study in his/her field independently.
2
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
2
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
2
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
3
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 148
Total Workload of the Course Unit 148
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0