TR EN

DIGITAL MARKETING AND TRADE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
UIT211 DIGITAL MARKETING AND TRADE 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin temel amacı, günümüzün hızla değişen iş ortamında dijital pazarlamanın rolünü ve önemini kavrayarak, dijital pazarlamak ve ticareti iş yaşamına adapte etmeyi öğrenmektir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, dijital strateji ve planlama, dijital içerik, web sitesi pazarlama araçları, e-ticaretden oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital pazarlamanın hızla değişen iş ortamında rolünü ve önemini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2)
Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını tanımlar (Define) (Bloom’s 1)
Dijital pazarlama kampanyasının etkinliğinin nasıl ölçülebileceğini gösterir.(Illustrate) (Bloom’s 2)
Sosyal medya ve diğer diğer dijital pazarlama araçlarında pazarlama işlemlerini gösterir. (Demonstrate) (Bloom’s 2)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlamaya giriş Anlatım, Tartışma
2 Okuma ve kaynak tarama Dijital Strateji ve Planlama Anlatım, Tartışma
3 Okuma ve kaynak tarama Dijital Pazarlama Kanalları: Arama Motoru Optimizasyonu / Arama Motoru Pazarlaması Anlatım, Tartışma
4 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
5 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
6 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Yeniden Pazarlama / E-Posta Pazarlaması Anlatım, Tartışma
7 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Sosyal Medya Pazarlaması / Affiliate / Görüntülü Reklamlar Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama İçerik Pazarlaması Anlatım, Tartışma
10 Okuma ve kaynak tarama E-Ticaret, Mobil Pazarlama ve Dijital Abonelik Girişimleri Anlatım, Tartışma
11 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
12 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
13 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
14 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
15 Okuma ve kaynak tarama Genel tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, (5th E.), London
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Stratejileri (3. Baskı), Abaküs Yayınları.
Yüksel, O (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama, Medya Akademi, Anakara. Kasım 2018.
Handley, A. & Chapman C.C.. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat, İstanbul.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of international business and trade. (Bloom 1)
3
2
Explain business and trade functions and processes based on current scientific sources (Bloom 2).
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business and trade cases with the theories and concepts of other social sciences. (Bloom 2)
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has. (Bloom 2)
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business and trade for occupational practices. (Bloom 3)
3
2
Solve individual and organizational problems in business life. (Bloom 3)
3
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems. (Bloom 3)
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organize the activities for organizational goals and purposes independently. (Bloom 3)
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach. (Bloom 4)
3
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments. (Bloom 3)
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on international business and trade to related stakeholders in written and verbal ways. (Bloom 1)
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Designs the research process in the field of business. (design) (Bloom 6)
3
2
Conducts operations by considering the ethical values in business activities. (apply) (Bloom’s 3)
2
3
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life. (Bloom 2)
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Total Workload of the Course Unit 150
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0