Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MAT126 | MATHEMATICS II | 2 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN ÇAKMAK |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Uluslararası Ticaret öğrencileri için Matematik I dersinin devamı niteliğindeki bu dersin amacı, Matematik I dersinde öğrenilmiş olan kavram ve yöntemlere dayanarak türev, integral gibi teorik bilgilerin öğretilmesi ve öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uluslararası ticarette uygulanmasının gösterilmesidir. |
Contents of the Course Unit: | Lineer cebir - matrisler, vektörler, limit ve işletme uygulamaları, türev ve işletme uygulamaları, integral ve işletme uygulamaları konularından oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Matris üzerinde işlemleri gerçekleştirir. (Uygulama, Bloom 3) |
Matrisin Eşelon Formunu tanımlar, Elemanter Satır İşlemlerini sayabilir. (Bilgi, Bloom 1) |
Verilen bir matrisi satır Eşelon Forma dönüştürebilir. Kare Matrisin tersini bulabilir. (Uygulama, Bloom 3) |
Lineer denklem sistemlerinin çözüm kümesini Gauss- Jordan Eliminasyon Yöntemi ile bulabilir. (Uygulama, Bloom 3) |
Verilen vektörlerin lineer bağımsızlığını analiz edebilir. (Analiz, Bloom 4) Determinant yardımıyla verilen bir kare matrisin tersini bulabilir ve Cramer kuralıyla lineer denklem sisteminin çözümünü elde edebilir. (Uygulama, Bloom 3) Marjinal gelir, marjinal maliyet ve maksimum kar hesaplarını türev kullanarak yapabilir. (Analiz, Bloom 4) İntegrasyon yöntemlerini kullanabilir, tüketici ve üretici rantını grafikte gösterebilir ve değerini bulabilir. (Kavrama, Bloom 2)(Analiz, Bloom 4) |
Determinant yardımıyla verilen bir kare matrisin tersini bulabilir ve Cramer kuralıyla lineer denklem sisteminin çözümünü elde edebilir. (Uygulama, Bloom 3) |
Marjinal gelir, marjinal maliyet ve maksimum kar hesaplarını türev kullanarak yapabilir. (Analiz, Bloom 4) |
İntegrasyon yöntemlerini kullanabilir, tüketici ve üretici rantını grafikte gösterebilir ve değerini bulabilir. (Kavrama, Bloom 2)(Analiz, Bloom 4) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap okuma | Limitin İşletme Uygulamaları, Sürekli Bileşik Faiz | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Türevin İşletme Uygulamaları, Marjinal Gelir ve Marjinal Maliyet Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Antitürev, İntegrasyon Yöntemleri, 1-Değişken Dönüşümü Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | 2-Kısmi İntegrasyon Yöntemi 3-Basit Kesirlere Ayırma (Bileşenlerine Ayırma) Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Belirli İntegral | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | İntegral Alan Hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Tüketici ve Üretici Rantı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Doğrusal Denklemler ve Ortak Çözüm Noktaları, Sıfır Kar ve Pazar Denge Noktası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Matrisler ve Matrisler Üzerinde İşlemler, Matrisin Tersi ve Eşelon Formu Tanımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Lineer Denklem Sistemleri, Gauss-Jordan Eliminasyon Metodu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Ters Matrisin Bulunması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Vektörler ve Vektör İşlemleri, Vektörel İşlemlerin Geometrik Yorumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Lineer Bağımsızlık Determinantlar, 2x2 ve 3x3 Tipindeki Matrislerin Determinantı, Minörler ile Determinantın Hesaplanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Bir Kare Matrisin Ek Matrisi, Ek Matris ile Matrisin Tersinin Bulunması, Cramer Kuralı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Didem TETİK KÜÇÜKELÇİ, Deniz ALTUN, Yıldız AYDIN, Nesibe MANAV MUTLU, Matematik: İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri İçin, İGÜ Yayınları |
Hacısalihoğlu, H. H., Balcı, M. (1996). Temel ve Genel Matematik. Ankara: Ertem Basım Yayım. |
Çelik. S. ve Çelik, S. (2011). Matematik Analiz . İstanbul: Birsen Yayınevi, 2. Baskı. |
Spivak, M. (2006). Calculus. Cambridge, United Kingdom: Cambrıdge Unıversıty Press, 3rd Edition. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
1 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
0 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
3 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
0 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
1 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
1 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
3 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
3 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
4 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Total Workload of the Course Unit | 178 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |