Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YEM415 | ALTERNATIVE MEDIA AND DIGITAL ACTIVISM | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin temel amacı, dijital medyanın toplumsal değişim ve eylem bağlamında nasıl kullanıldığını yeni medya ve aktivizm tarihini, teknolojik olanakları dikkate alarak tartışmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste toplumsal değişim adına kullanılan dijital teknolojilerin toplumsal ve etik sonuçları, alternatif medya ve dijital aktivizm kavramları ve gelişimi, alternatif medya ve dijital aktivizm uygulamalarının değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenciler dijital aktivizmde uygulama ve teori arasındaki benzerlik ve farklılıkların değerlendirebilme |
Öğrenciler ilgi duyduğu toplum konulardaki dijital aktivizm uygulamalarını keşfedebilme |
Politik eylem, geleneksel ve dijital aktivizm, toplumsal hareketlerin bileşenlerini tanımlayabilme |
Toplumsal savunuculuk konusunda bilinç geliştirebilme |
Disiplinlerarası bir perspektiften sivil toplum ve kamusal alan konularında bilgi sahibi olabilme |
Farklı çevrimiçi toplumsal ağların toplumsal savunuculuk adına kullanımına dair yenilikçi fikirler keşfeder; bu fikirlere eleştirel bir pencereden bakabilme |
Yeni medyanın ticari amaçlar dışında kullanım olanakları konusunda bakış açısı kazanma |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Derse giriş ve dijital aktivizme genel bakış | Açıklama |
2 | - | Alternatif medya nedir? | Açıklama, tartışma |
3 | - | Çevrimiçi ve çevrimdışı aktivizm | Açıklama, tartışma |
4 | - | Dijital aktivizm tarihi I | Açıklama, tartışma |
5 | - | Dijital aktivizm tarihi II | Açıklama, tartışma |
6 | - | Dijital aktivizm eylemleri I | Açıklama, video gösterimi |
7 | - | Dijital aktivizm eylemleri II | Açıklama, video gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Dijital aktivizm eylemleri III | - |
10 | - | Dijital aktivizm eylemleri IV | - |
11 | - | Kliktivizm | Açıklama, tartışma |
12 | - | Dijital aktivizm ve geleneksel aktivizm ilişkisi I | Konuk konuşmacı ve tartışma |
13 | - | Dijital aktivizm ve geleneksel aktivizm ilişkisi II | Konuk konuşmacı ve tartışma |
14 | - | Dijital aktivizm örnekleri I | Video gösterimi, tartışma |
15 | - | Dijital aktivizm örnekleri II ve genel değerlendirme | Tartışma ve soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Herbert Pimlott, Fabien Granjon, Nico Carpentier, Nilay Ulusoy, Emre Köksalan, John D.H. Downing (2014). Kendi Medyanı Yarat Cilt 2 - Alternatif Medya, Kavramlar, Tartışmalar, Örnekler. İstanbul: Kalkedon. |
Boztepe Taşkıran, Hatun, Murat Mengü (2019). Dijital Aktivizm Üzerine. İstanbul: Der Yayınları. |
Lievrouw, Leah A. (2016). Alternatif ve Aktivist Yeni Medya. İstanbul: Kafka. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
||||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
||||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
||||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
||||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
||||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
||||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
||||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
||||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
||||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
||||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |