Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
PSI477 | READING AND RESEARCH IN PSYCHOLOGY I | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrenciyi psikoloji alanındaki ulusal ve uluslararası araştırma ve güncel konulara yönelik farklı bakış açısı ve akademik eleştirme üslubunu öğrenmeleri ve geliştirmelerini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Öğrencilerin psikoloji alanında ulusal ve uluslararası yapılan makale, araştırma ve farklı çalışmaları okuma ve yorumlamada beceri kazanmaları, alt alanlarda yapılan çalışma ve ilgili makaleleri değerlendirirken eleştirel gözle bakarak tartışabilme becerisi geliştirmeleri beklenmektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Psikoloji araştırmalarını ve psikolojinin bazı alanlarındaki çalışmaların temel kavramlarını açıklar. |
Nörobilim, yaşlılık, travma, davranışsal, bilişsel ve psikososyal özellikler gibi ilginç alanların araştırma ve çalışmalarını karşılaştırır ve tartışır. |
Eleştirel okuma ve analitik düşünme becerilerini kullanır. |
Genel Psikoloji alanlarında araştırma yöntemlerini öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Giriş: Tanışma, dersin içeriği, tanımlar ve kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
2 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Psikolojide okuma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
3 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Eleştirel düşünme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
4 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Nörobilim | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
5 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Duygular | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
6 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Kültür ve psikoloji | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
7 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Empati | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Etik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
10 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Cinsellik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
11 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Şiddet | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
12 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Kriz | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
13 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Travma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
14 | Literatur gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Genel tekrar_I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
15 | Literatur gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Genel tekrar_II Tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ruggiero VR. (2017) Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. Çev: Çağdaş Dedeoğlu. Alfa Yayıncılık, İstanbul. |
Bowell T, Kemp G. () Eleştirel Düşünme Kılavuzu. Çev: Bilge Tanrıseven. Tübitak Yayınları, Ankara. |
Grabe W, Stoller F. (2001) Reading for Academic Purposes in Teaching English as a Foreign Language, USA,Heinle-Heinle. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
||||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
||||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
||||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
||||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
||||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
||||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
||||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
||||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
||||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
||||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |