Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HYM410 | TICKETING AND RESERVATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini uygulamalı olarak öğretmektir. |
Contents of the Course Unit: | Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, Tek Yönlü Yolculuklar, Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Özel Ücretler, Add-on Kavramı, Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Amadeus ve Galileo Programları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
IATA biletleme ve rezervasyon kavramlarını, süreçlerini ve kurallarını bilir. |
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını ve uçuş tarife bilgilerini listeler. |
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur, rezervasyonu ücretlendirir, müşteri özel taleplerini sisteme girer ve biletleme yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Mixed Class | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
10 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
11 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Rezervasyon İşlemleri ve Ücret Yükleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
12 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
13 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
14 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
15 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal. |
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal. |
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors. |
Galileo Türkiye Eğitim Kitabı. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
||||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
||||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
||||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
||||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
||||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
||||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
||||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
||||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
||||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
||||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 129 |
Total Workload of the Course Unit | 129 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |