TR EN

MEDIA PHOTOGRAPHY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTS343 MEDIA PHOTOGRAPHY 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı öğrencilere basın fotoğrafçılığı ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, teorik ve uygulamalı bilgileri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Bu ders, fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak fotoğraf üretirken dikkat edilmesi gereken unsurları, basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçlerini, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterleri ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisini kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Öğrenciler medya fotoğrafçılığına dair aldıkları temel bilgiler doğrultusunda fotoğrafın habercilikteki önemini tartışabilir.
Seçenek olarak gösterilen fotoğraflar arasından basın fotoğrafçılığında kullanılması gereken doğru fotoğrafları seçebilir.
Basın fotoğraflarına yansıyan olumlu veya olumsuz öğeleri yönetebilir.
Ödüllü basın fotoğrafı örnekleri üzerinden fotoğrafların niteliklerini analiz eder.
Türkiye'deki basın fotoğrafçılığının tarihi dönüşümünü açıklayabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders İzlencesinin tanıtılması ve Giriş Ders hakkında bilgilendirme ve tanışma Anlatım
2 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığına giriş Anlatım, Soru- Cevap
3 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığının tarihçesi, basın fotoğrafçılığının türleri Anlatım, Soru- Cevap
4 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığı ve gerçeklik Anlatım, Soru- Cevap
5 İnternet ve Literatür Tarama Basında kullanılacak fotoğrafın seçimi Anlatım, Soru- Cevap
6 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarının algısal etkileri Anlatım, Soru- Cevap
7 İnternet ve Literatür Tarama Fotoğraf ve fotoğraf altyazısı arasındaki ilişki Anlatım, Soru- Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Gazetelerin ideolojik kimlikle kullandıkları fotoğraflar Anlatım, Soru- Cevap
10 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarına olumlu ve olumsuz katkı sağlayan öğeler Anlatım, Soru- Cevap
11 İnternet ve Literatür Tarama Örnek Fotoğraf İnceleme Basın fotoğrafçılığında şiddet Anlatım, Soru- Cevap, Fotoğraf Okuması
12 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarında komposizyon ve görsel dili oluşturan öğeler Anlatım, Soru- Cevap
13 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarının analiz edilmesi Anlatım, Soru- Cevap
14 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafları ve hukiki sorunlar Anlatım, Soru- Cevap
15 İnternet ve Literatür Tarama Türkiye'deki basın fotoğrafçılığının dünü ve bugünü Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Özendes, E.(2013). Osmanlı İmparatorluğu'nda Fotoğrafçılık 1839-1923. İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
Ergin, E. (2000). Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği. İstanbul: İnkılap Kitabevi
Prakel, D. (2012). Görsel Fotoğrafçılık Sözlüğü. İstanbul: Literatür Yayıncılık

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0