TR EN

AUGMENTED REALITY APPLICATIONS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YBS419 AUGMENTED REALITY APPLICATIONS 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; arttırılmış gerçeklik kavramını öğrenerek tasarım yapmak ve uygulama geliştirmek.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, arttırılmış gerçeklik kavramı, arttırılmış gerçeklik-sanal gerçeklik ayrımı, eğitimde arttırılmış gerçeklik kullanımı, arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme, akıllı telefonlarda arttırılmış gerçeklik (PDA) uygulaması geliştirmedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Artırılmış gerçeklik ortamlarını analiz eder.{Analyze / Bloom's 4}
Artırılmış gerçeklik ortamı geliştirir.{Evaluate / Bloom's 5}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde kullanılan farklı teknikleri tanır.{Knowledge / Bloom's 1}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde farklı teknikleri kullanır.{Apply / Bloom's 3}
Uygun olan teknik ile artırılmış gerçeklik öğrenme ortamı tasarlar. {Evaluate / Bloom's 5}

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Ders programının tartışılması ve okumaların belirlenmesi Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kullanılan disiplinler Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür okuması Mevcut arttırılmış gerçeklik uygulamaları Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür okuması Eğitimde Arttırılmış gerçeklik kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kitabı geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile beceri eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik uygulama geliştirme araçları Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür okuması Akıllı telefonlarda (PDA) çalışan Arttırılmış gerçeklik tarayıcıları Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür okuması Akıllı telefonda (PDA) çalışan arttırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür okuması Genel değerlendirme Anlatım, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kipper, G., & Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: an emerging technologies guide to AR. Elsevier.
Kaleci, Devkan & Demircioglu, Tuba & Akkus, Ilyas. (2016). Örnek Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Tasarımı. 10.13140/RG.2.1.2627.8165.
Somyürek, Sibel. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 4. 10.17943/etku.88319.
Radu, Iulian. (2012). Why should my students use AR? A comparative review of the educational impacts of augmented-reality. ISMAR 2012 - 11th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality 2012, Science and Technology Papers. 313-314. 10.1109/ISMAR.2012.6402590.
Yuen, Steve & Yuen, Yin & Yaoyuneyong, Gallayanee & Johnson, Erik. (2011). Augmented Reality: An Overview and Five Directions for AR in Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange. 119. 119-140. 10.18785/jetde.0401.10.
MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0