TR EN

CHILDREN'S LITERATURE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TDE423 CHILDREN'S LITERATURE 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu derste öğrencinin "çocuk" ve "çocuk edebiyatı" kavramlarını tüm yönleriyle öğrenmeleri, edebiyatın çocuk gelişimindeki rolünü incelemeleri, çocuk edebiyatının dünyada ve Türkiye’deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmaları, bir eserin çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine uygun olup olmadığını değerlendirme becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencilerin çocuk edebiyatını şekillendiren sosyal ve kültürlerarası koşullar hakkında farkındalığının artması dersin bir diğer hedefidir.
Contents of the Course Unit: Bu derste Çocuk ve Gençlik Edebiyatı’nın tarihçesi anlatılacak; bu alanda çalışan kişi, kurum ve dernekler, yapılmış bilimsel yayınlar, verilen ödüller tanıtılacaktır. Tanzimat’tan günümüze Türkiye’de yayımlanan çocuk gazete ve dergileri hakkında bilgi verilecektir. “Çocuk” kavramı eğitim bilimsel ve psikolojik açıdan ele alınacak; bir eserin teknik ve içerik olarak hedef okur kitlesine uygunluğunu sağlayan koşullar açıklanacak; ele alınan örnek metinler bu açıdan değerlendirilecektir. Öğrenciler, Dünya veya Türk edebiyatından seçtikleri bir eseri değerlendirecekleri bir ödev hazırlayacak ve böylece dönem boyunca eleştirel düşünme, okuma ve makale yazma becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Ayrıca bu ödevler sınıfta sunulacaktır. Böylece öğrenciler birçok eser hakkında düşünme ve tartışma fırsatı bulacaklar ve farklı eserler hakkında fikir alışverişi yaparak sözlü iletişim becerilerini de güçlendireceklerdir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi ve görüşleri hatırlar.
Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatındaki yazarlar, ozanlar ve ürünlerini tanır.
Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemini açıklar.
Çocuk ve gençlik edebiyatını yaş, cinsiyet, edebi tür gibi ölçütleri kullanarak kategorilere ayırır.
Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikleri inceler.
Bir çocuk edebiyatı ürününü, sahip olması gereken nitelikler açısından değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Dersin tanıtımı. Temel kavramlar: 1.Çocuk. Bilişsel ve psikolojik gelişim ve hazır bulunuşluk. 2. Çocuk ve edebiyat (Çocukların ilgi alanları, okuma düzeyleri, çocuğun eğitiminde edebiyatın rolü…vs) 3. “Çocuk Edebiyatı” nedir? Kapsamı ve genel edebiyat içindeki yeri. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Edebiyatın yaş gruplarına göre kategorilere ayrılması. Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik açısından özellikleri. Örnek uygulama: Gülten Dayıoğlu’nun Fadiş ve Muzeffer İzgü’nün Ekmek Parası eserlerinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Sözlü edebiyat: masal, destan, efsane..vd.) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Bilgilendirici Metinler: Anı, Günce, Deneme…vd) Örnek Metin İnceleme: Anna Frank’ın Günlüğü. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatında Edebi Türler (Şiir). Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Kuş Ayak/ Boyalı Ses” kitabının değerlendirilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatında Edebi Türler: (Öykü ve roman) Tarihi, fantastik ve bilimkurgu romanlarının çocuk gelişimi ve eğitimine katkısı. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk tiyatrosu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatının dünyada gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk Edebiyatının ülkemizde gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Çocuk ve Gençlik Edebiyatı alanında çalışan araştırmacılar ve kurumlar. Çocuk Edebiyatı alanında verilen ödüller ve bunların Çocuk Edebiyatının gelişimine katkısı. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Tanzimat’tan Cumhuriyete çocuk gazete ve dergileri. Örnek metinlerin karşılaştırmalı incelemesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Cumhuriyetten bugüne çocuk gazete ve dergileri. Örnek metinlerin karşılaştırmalı incelemesi Ödev Sunumları 1 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, İnteraktif Sunum Dönemin genel değerlendirilmesi. Ödev sunumları 2 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Sever, Sedat. Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayınevi.
Kıbrıs, İbrahim. Uygulamalı Çocuk Edebiyatı, Eylül Yayınları.
Gökşen, Enver Naci. Örnekleriyle Çocuk Edebiyatımız, Remzi Kıtabevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Total Workload of the Course Unit 124
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0