Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HIT442 | HEALTH COMMUNICATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere sağlık iletişimi faaliyet alanını tanıtmak, uygulamaların nasıl yapıldığını göstermek ve öğrencilerin sağlık iletişimi kampanyası yaratmalarını sağlamaktır |
Contents of the Course Unit: | Ders; iletişim kavramının tanımı, sağlık iletişiminin özelliklerinin listelenmesi, sağlık iletişimi kampanya örneklerinin analizi, doktor hasta ilişkilerinin tartışılması, hastanelerin sosyal sorumluluk kampanyalarının yorumlanması, sağlık iletişimi kampanyası yaratılması gibi konuları içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sağlık iletişim tanımlarından en az 3’ünü özetleme |
Sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri açıklama |
Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle inceleme |
Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini yorumlama |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Kullanılan Yöntemler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Çalışma Süreci | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Çalışma Süreci | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Dijitalleşme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medya Kullanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Kurumsal İletişim ve Kurumsal İmaj | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi İle İlgili Diğer Konular | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Altuntaş, E. Y. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi. |
Çınarlı, İ., (2008). Sağlık İletişimi Ve Medya, Nobel Yayım Dağıtım |
Demirel, Y. (2016). Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Ankara: Akademisyen Kitabevi |
Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns: A critical interrogation. Health communication, 18(2): 103-122. |
Ergin, A. (2011). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Anı Yayınları |
Ertekin, İ (2017). Sağlık İletişimi. Gece Kitaplığı |
Işık, M. (2010). Hastanelerde Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi. |
Işık, T. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi. |
Göksu, N. F. (2018). Sağlık İletişimi. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
||||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
||||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
||||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
||||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
||||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
||||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
||||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
||||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
||||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
||||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 2 | 22 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |