TR EN

HEALTH COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT442 HEALTH COMMUNICATION 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere sağlık iletişimi faaliyet alanını tanıtmak, uygulamaların nasıl yapıldığını göstermek ve öğrencilerin sağlık iletişimi kampanyası yaratmalarını sağlamaktır
Contents of the Course Unit: Ders; iletişim kavramının tanımı, sağlık iletişiminin özelliklerinin listelenmesi, sağlık iletişimi kampanya örneklerinin analizi, doktor hasta ilişkilerinin tartışılması, hastanelerin sosyal sorumluluk kampanyalarının yorumlanması, sağlık iletişimi kampanyası yaratılması gibi konuları içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık iletişim tanımlarından en az 3’ünü özetleme
Sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri açıklama
Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle inceleme
Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini yorumlama

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Kullanılan Yöntemler Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Kuramları Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Kuramları Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Dijitalleşme Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medya Kullanımı Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Kurumsal İletişim ve Kurumsal İmaj Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi İle İlgili Diğer Konular Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Altuntaş, E. Y. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi.
Çınarlı, İ., (2008). Sağlık İletişimi Ve Medya, Nobel Yayım Dağıtım
Demirel, Y. (2016). Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Ankara: Akademisyen Kitabevi
Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns: A critical interrogation. Health communication, 18(2): 103-122.
Ergin, A. (2011). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Anı Yayınları
Ertekin, İ (2017). Sağlık İletişimi. Gece Kitaplığı
Işık, M. (2010). Hastanelerde Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi.
Işık, T. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi.
Göksu, N. F. (2018). Sağlık İletişimi. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 2 22
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0